آفتاب

نامه سیزده سال قبل طهماسب مظاهری درباره ریشه اصلی حقوق‌های نجومی

نامه سیزده سال قبل طهماسب مظاهری درباره ریشه اصلی حقوق‌های نجومی

طهماسب مظاهری در این نامه به شرایط انتخاب اعضای هیئت مدیره بانک‌ها اشاره کده و تاکید دارد به این افراد حق‌الزحمه مناسب و در خور پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طهماسب مظاهری سیزده سال قبل زمانی که وزیر اقتصاد دولت هشتم بود در نامه ای به مدیران عامل بانک ها دستوراتی درباره عضویت در شرکت های زیرمجموعه بانک صادرکرده است؛ دستوراتی که اگر اجرا می شد شاید طی یک دهه گذشته مبالغ گزافی به جیب عده ای نمی رفت.

در متن این نامه به شرایط انتخاب اعضای هیئت مدیره بانک ها اشاره شده و تاکید دارد به این افراد حق‌الزحمه مناسب و در خور پرداخت شود.

متن این نامه را در ادامه بخوانید:

جناب آقای.....

مدیرعامل محترم بانک....

پیرو نامه‌ی شماره 70691ر15791ر56 مورخ 1382.1.18 مراتب زیر را در خصوص عضویت اعضای هیئت مدیره و سایر مدیران آن بانک در هیئت مدیره‌ی شرکت‌های وابسته اعلام می‌دارد:

1-  اصل بر عدم عضویت اشخاص مذکور در بالا در هیئت‌های مدیره‌ی مورد اشاره است.

اعضای محترم هیئت مدیره‌ی بانک ها تلاش بفرمایند از اشخاص خوشفکر، توانمند و کاردان و خوش سابقه که رابطه‌ی استخدامی با بانک ها ندارند برای عضویت در هیئت مدیره‌ی شرکت های وابسته استفاده کنندو اصل را بر استفاده از اینگونه اشخاص بگذاریم و حق الزحمه مناسب و درخور به ایشان بپردازید.

2- در موراد استثنایی که ضرورت قطعی (عمدتا حجم بالای سرمایه‌گذاری بانک) ایجاب می کند، عضویت اعضای هیئت مدیره بانک مادر و مدیران آن فقط در هیئت مدیره یک شرکت وابسته بلامانع است. این «ضرورت» باید به تصویب حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره‌ی بانک مادر برسد.

3- مدیران بخش هایی مانند اعتبارات، از عضویت در این هیئت مدیره‌ها ممنوع هستند.

4- اشخاصی که با توجه به مراتب یاد شده در هیئت مدیره‌ها عضو می شوند، اجازه‌ی دریافت حق‌الزحمه، پاداش، حق‌حضور و خلاصه هیچگونه دریافتی از شرکت وابسته ندارند.

5- شرکت های وابسته، در مقابل زحمات و خدمات اشخاصی که از بانک های مادر در هیئت مدیره آنها عضو می شوند، ماهانه حداکثر معادل «حقوق ثابت ماهانه» آن عضو به حسابی واریز می کنند که بانک مادر تعیین کرده است.

6- با تصویب هیئت مدیره ی بانک مادر، به اشخاصی که در هیئت مدیره شرکت های وابسته عضویت پیدا کرده اند ماهانه حداکثر معادل یک ماه «حقوق ثابت» ایشان پرداخت می شود. این مبلغ، به هر شکل و در هر حالت ، در یک سال نمی تواند از ۸ برابر حقوق ثابت شخص بیشتر باشد.

 

طهماسب مظاهری

  

  

-  رونوشت: جناب آقای دکتر شیبانی، مدیرکل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای استحضار

-  جناب آقای نادریان ، مدیرعامل سازمان حسابرسی، برای استحضار

-  جناب آقای میرزایی، معاون امور شرکت های دولتی، برای استحضار

 

 

22339

کد N1395452

وبگردی