آفتاب
در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های گردشگری گلستان مطرح شد:

زیرساخت‌های گردشگری گلستان چشم‌انتظار اعتبارات ملی و استانی

زیرساخت‌های گردشگری گلستان چشم‌انتظار اعتبارات ملی و استانی

آزادشهر - رونق گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران در گلستان نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌هاست که تنها با تخصیص اعتبارات ملی و استانی میسر می‌شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – زهرا بهرامی: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای تبدیل گلستان از محل عبور مسافران و گردشگران به مقصد گردشگری صورت گرفت. هرچند آمار منتشره از تعداد مسافران ورودی به گلستان و اقامت آن‌ها در استان یک موضوع موردبحث بین کارشناسان و مدیران بود اما تلاش برای تأمین زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری گلستان در کنار توجه به تنوع صنایع‌دستی این استان از موضوعات موردتوجه در سال‌های اخیر بود.

روزهای پایانی مردادماه و نزدیکی زمان به هفته دولت بهانه‌ای بود تا اصحاب رسانه گلستان به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از برخی از پروژه‌های زیرساختی گلستان در حوزه گردشگری گلستان بازدید کنند.

خانه باقری در بافت تاریخی گرگان که از مردادماه سال گذشته به بازارچه دائمی صنایع‌دستی گلستان تبدیل‌شده، نخستین مکانی بود که مورد بازدید اصحاب رسانه قرار گرفت.

معاون صنایع‌دستی گلستان به قدمت ۱۵۰ ساله این بنای دوره قاجار اشاره کرد و گفت: نبود بازارچه دائمی فروش و نداشتن بازار مناسب برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی یکی از دغدغه‌های هنرمندان گلستانی بود.

[p]وی خاطرنشان کرد: امسال چند پروژه شاخص در حوزه میراث فرهنگی با جدیت پیگیری می‌شود که ایجاد موزه روستایی، موزه بزرگ گنبد، محوطه‌سازی برج قابوس و راه‌اندازی پنج مرکز تخصصی صنایع‌دستی و بازارچه در شهرستان‌ها و مجموعه گردشگری خالد نبی در شهرستان کلاله ازجمله آن‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۴ از مجموع ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی و استانی پیش‌بینی‌شده برای میراث فرهنگی گلستان، به دلیل مشکلات اقتصادی کشور تنها ۲۰ درصد اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: امسال همچنین با همکاری فرمانداران ۱۴ شهرستان استان گلستان و از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ حداقل یک طرح گردشگری در هر شهرستان اجرا می‌شود.

کریمی به اعتبارات پروژه‌های زیرساختی استان در حوزه گردشگری اشاره و تصریح کرد: اعتبارات این حوزه از چهار میلیارد و ۸۰۰ تومان با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی یادآور شد: استان گلستان به موضوع گردشگری حساس است و تلاش داریم بتوانیم برای پروژه‌های زیرساختی و محوری گردشگری مانند دیوار دفاعی گرگان، موزه روستایی، موزه باستان‌شناسی و آشوراده اعتبارات ملی جذب کنیم.

کد N1395258

وبگردی