آفتاب

وظیفه‌ اصلی معاونت سیاسی انعکاس درست دستاوردهای نظام است

وظیفه‌ اصلی معاونت سیاسی انعکاس درست دستاوردهای نظام است

مراسم معارفه معاون سیاسی صداوسیما، صبح امروز با حضور علی عسکری و مدیران ستادی حوزه خبر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم علی عسکری با اشاره به جایگاه بسیاری کلیدی و حساس حوزه خبر و سیاسی در رسانه ملی گفت: حوزه سیاسی رسانه ملی وظیفه انعکاس دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را برعهده دارد و در این مسیر در انعکاس درست رویدادها و وقایع کشور نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.

افزود: فضای رسانه‌ای کشور متأثر از پیشرفت‌های تکنولوژیکی جدید در عرصه اطلاع‌رسانی است و همین موضوع سبب شده که نحوه اثرگذاری برمخاطبان و شکل‌دهی افکار عمومی پیچیدگی‌های خاصی پیدا کند لذا در این خصوص لازم است مدیران و کارکنان معاونت سیاسی با شناخت دقیق از شرایط کنونی، در هدایت افکار عمومی  جریان رسانه‌ای معاند برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

عسکری با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از توان نیروهای جوان در بدنه اجرایی رسانه ملی تصریح کرد: توجه به جوان‌گرایی در رسانه ملی یک اصل است اما ماهیت کار رسانه در مواردی ایجاب می‌کند تا در برخی از مسئولیت‌های کلیدی و حساس از افراد حرفه‌ای و مجرب و آشنا به‌کار که سال‌ها در رسانه خدمت کرده و تجربیات ارزنده‌ای کسب کرده‌اند، استفاده شود تا با تلفیق تجربه و جوانگرایی شرایط برای حرکت رو به جلو در رسانه ملی فراهم شود.

رئیس صداوسیما با قدردانی از آخوندی به‌دلیل قبول این مسئولیت حساس از وی به‌عنوان چهره‌ای انقلابی، مؤمن، با تجربه و پیشکسوت در حوزه خبر یاد کرد و اظهار داشت: معاونت سیاسی با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با تکیه بر بدنه جوان و متخصص خود می‌تواند شرایط جدید پیش‌آمده در عرصه رسانه‌ای کشور را مدیریت کند.

عسکری در ادامه با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در دوره معاونت جبلی به هماهنگی و تعامل بیش‌تر میان دو معاونت سیاسی و برون‌مرزی اشاره و تأکید کرد: ماهیت رسانه برون‌مرزی نیز با خبر گره‌خورده است و انعکاس خبر در این حوزه بر سایر تولیدات رسانه‌ای غلبه دارد. بر این اساس این دو معاونت می‌توانند با تعامل وهمکاری نزدیک نقش خوبی را در معرفی چهره واقعی از کشور در عرصه بین‌المللی ایفا کنند.

مجید آخوندی معاون سیاسی رسانه ملی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از اعتماد عسکری یادآور شد: پیشرفت‌های رسانه‌ای در عرصه تکنولوژی و فن‌آوری‌های نوین ارتباطی شرایط دریافت و انتشار خبر را نسبت به گذشته متفاوت کرده است، به‌طوری که امروزه هر شهروند به‌عنوان یک منبع خبری می‌تواند تأثیرات زیادی را در فضای اطلاع‌رسانی کشور ایجاد کند.

وی افزود: گسترش فضای مجازی و شبکه‌های موبایلی، ضرورت برنامه‌ریزی و حضور مؤثر در این فضا را گوشزد می‌کند که بر این اساس وظیفه داریم با تلاش بیش‌تر و کار مضاعف زمینه موفقیت در این عرصه را فراهم کنیم.

در پایان این جلسه، با اهدا لوح از تلاش‌های جبلی در مدت تصدی وی برمعاونت خبر قدردانی شد.

کد N1394903

وبگردی