آفتاب

انتقاد یک نماینده مجلس از تغییر یک‌باره دستور کار پارلمان

انتقاد یک نماینده مجلس از تغییر یک‌باره دستور کار پارلمان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تغییر در دستور کار هفتگی مجلس باید به اطلاع نمایندگان برسد، گفت: طرح‌ها و لوایح باید به ترتیب وصول از کمیسیون‌ها توسط هیأت رئیسه مجلس تهیه و پس از چاپ توزیع شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز مجلس، در تذکری با استناد به ماده ۱۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: آن‌چه که در دستورکار امروز مجلس قرار گرفته در دستور هفتگی چاپ نشده است، اگر دستور دوم چاپ شده باید به اطلاع سایر نمایندگان برسد.
 
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماده ۱۰۴ آیین‌نامه داخلی تصریح می‌کند که طرح‌ها و لوایح باید به ترتیب وصول از کمیسیون‌ها توسط هیات رییسه مجلس تهیه و پس از چاپ توزیع شود.

لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت: تغییر دستور کار هفتگی باید چاپ و بین نمایندگان توزیع شود.

در ادامه امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، به‌عنوان عضو هیات رییسه که مسئول قرائت دستورکار جلسه‌های علنی مجلس فعالیت می‌کند در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: ترتیب دستور کار رعایت شده، همچنین ۴۸ ساعت پیش اصلاحیه دستور تهیه شده و در کازیو تمامی نمایندگان قرار گرفته است، همچنین در تابلوهای داخل پارلمان نصب شده و به رویت تمامی نمایندگان رسیده است.

کد N1394843

وبگردی