آفتاب
مدیر کل دفتر ترانزیت بین‌المللی به ایلنا خبر داد:

ادامه کارشکنی ترکمن‌ها در مرز باجگیران/ رفتار متقابل را ادامه می‌دهیم

ادامه کارشکنی ترکمن‌ها در مرز باجگیران/ رفتار متقابل را ادامه می‌دهیم

ایلنا: محمد جواد عطرچیان با بیان اینکه در حال حاضر امکان تردد مسافر از مرز باجگیران وجود ندارد، گفت: تا زمانی که ترکمنستان به کارشکنی‌ها و رفتار نادرست خود مبنی افزایش عوارض از کامیون های ایرانی ادامه دهد ما هم رفتار متقابل را ادامه خواهیم داد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، اظهار داشت: از چند روز گذشته دولت ترکمنستان تعرفه عوارض را فقط برای کامیون های ایرانی افزایش داد و عوارض ۱۶۰ دلاری از کامیون‌های کمتر از ۲۰ تن و عوارض ۲۶۰ دلاری از کامیون‌های بالای ۲۰ تن به عنوان حق ترانزیت می گیرد که با توجه به این اقدام ترکمن‌ها ما نیز رفتار متقابل انجام دادیم.

وی با بیان اینکه دولت ترکمنستان هنوز هیچ توضیحی برای این اقدام  خود نداده است، اظهار داشت: علت این رفتار ترکمن‌ها روشن نیست و تا زمانی که آنان دست از این اقدام خود برندارند، رفتار متقابل ما هم ادامه خواهد داشت.

وی با درباره تردد مسافران از مرز باجگیران (مرز ایران و ترکمنستان) گفت: از این پس مسافران می توانند از مرز لطف آباد تردد کنند.

وی تاکید کرد: افزایش عوارض شامل کامیون‌هایی که مقصد نهایی‌شان ترکمنستان نیست، نمی شود بنابراین این موضوع نمی تواند مشکلی برای صادرات و واردات ایجاد کند.

کد N1394761

وبگردی