آفتاب
دام پرس بررسی کرد؛

آثار مثبت در تحولات سیاسی ومیدانی سوریه

آثار مثبت در تحولات سیاسی ومیدانی سوریه

تحولات میدانی و سیاسی بحران سوریه این روزها دستخوش تغییرات قابل توجهی است. تغییراتی که آثارش به تدریج در توافق ها و نزدیکی های دو جانبه میان کشور ها در حال ظهور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «دام پرس»،  تحولات میدانی و سیاسی بحران سوریه این روزها دستخوش تغییرات قابل توجهی است. تغییراتی که آثارش به تدریج در توافق ها و نزدیکی های دو جانبه میان کشور ها در حال ظهور است.

این روزها ترکیه سعی دارد تا به ائتلافی که روسیه در آن است نزدیک شود. بر اساس این چرخش در نگاه ترکیه نسبت به اوضاع منطقه حکومت اردوغان حفظ می شود، هر چند کسی توقع ندارد تا همه اختلافات کنار گذاشته شود اما  به همین میزان تغییر هم، آثار خود را در عرصه میدانی در سوریه داشته است.

آمریکایی ها نیز از نزدیک شدن دیدگاهشان به روسیه در خصوص اوضاع منطقه سخن می گویند و شاید این نزدیکی آمریکا و روسیه برای مبارزه با تروریسم در حلب بخشی از راه حل سیاسی بحران باشد.

همه ما می دانیم که تروریست ها ی موجود در سوریه از اوامر برخی از دولت های منطقه تبعیت می کنند، اما آیا این روند متوقف می شود؟ سرنوشت هزاران تروریست آمده از کشور های  مختلف به سوریه چه می شود؟ آیا دولت های غربی با بازگشت آنها به سرزمین هایشان موافقت می کنند یا اینکه آنها نیز روانه زندان هایی چون «گوانتانامو»  خواهند شد یا آنکه برای مقاصدی دیگر در نقطه ای دیگر از جهان مورد استفاده قرارخواهند گرفت.

اما سئوال مهم اینکه آیا اسرائیل از این تفاهمات سیاسی سود می برد؟ جواب این است که در هر صورت محور مقاومت هرگز و هیچ گاه از اهداف و عقاید خود دست نخواهد کشید.

کد N1393708

وبگردی