آفتاب

مجوز فعالیت 15 دفتر خدمات مسافرتی تهران لغو شد

مجوز فعالیت 15 دفتر خدمات مسافرتی تهران لغو شد

تهران - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از لغو مجوز 15 آژانس و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری تهران خبر داد.

علی رفیعی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: مجوز این دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل شکایت از نحوه خدمات ارائه شده و نیز تخلف در زمینه انجام تعهدات مربوطه براساس قراردادهای منعقده در تیرو مردادماه گذشته لغو شده است.
وی گفت: لغو مجوز آژانس های مسافرتی و گردشگری متخلف با توجه به نظارت مستمر بازرسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و همچنین گزارش و شکایت های مردمی انجام شده است.
رفیعی تصریح کرد: در همین مدت مجوز فعالیت 44 آژانس و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهر تهران نیز براساس گزارش بازرسان و کارشناسان این سازمان برای مدت یک تا سه ماه تعلیق شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه پرونده های دیگری در خصوص لغو و یا تعلیق مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در کمیسیون گردشگری استان تهران تشکیل شده افزود: تعیین تکلیف این دفاتر برای لغو و یا تعلیق مجوز فعالیت این آژانس های مسافرتی در جلسات کارشناسی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
رفیعی در ادامه به از سرگیری برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه خبر داد و گفت: براساس اعلام وزارت امور خارجه، برگزاری تورهای گردشگری به مقصد کشور ترکیه بلامانع است و دفاتر خدمات مسافرتی تهران می توانند با اخذ روادید نسبت به برگزاری تور گردشگری به این کشور اقدام کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از راه اندازی سامانه الکترونیکی خدمات گردشگری در استان خبر داد و افزود: این سامانه با هدف انجام فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی در حوزه خدمات گردشگری راه اندازی شده است.
رفیعی با اشاره به برگزاری جلسه امروز کمیته خدمات سفر شهرستان تهران در فرمانداری گفت: تاکید بر فراهم کردن زیرساخت های لازم برای توسعه و رونق صنعت گردشگری، نظارت بر فعالیت آژانس ها و دفاتر گردشگری و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و بازرسی مستمر بر فعالیت اماکن و تاسیسات اقامتی بین راهی، هتل ها و هتل آپارتمان ها از جمله موضوعات بررسی شده دراین جلسه بود.
تهرام/7247 /1109// 1625//1831
کد N1393659

وبگردی