آفتاب

نهاوندیان: همه شواهد نوید رشد اقتصادی پایدار را می دهد

نهاوندیان: همه شواهد نوید رشد اقتصادی پایدار را می دهد

تهران- ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر این که همه شواهد نوید یک رشد پایدار را می دهد، گفت: همچنان که رییس جمهوری هم بیان کرده است هدف گذاری رشد اقتصادی 5درصدی محقق می شود و با تلاش ها شاید نرخ رشد بیشتر را هم شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد نهاوندیان روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین نشست کنسرسیوم شرکت های دولتی و خصوصی انرژی و پتروشیمی اکو و بیست و یکمین نشست کمیته اجرایی اتاق بازرگانی اکو این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره رشد اقتصادی 4 درصد وپیش بینی نرخ آن تا پایان سال بیان کرد.
وی افزود: نرخ سه ماهه حرکت رو به رشد در بخش های مختلف را نشان داد و توانست در میانگین هم خود را نشان دهد. ما هم در بخش صنعت و هم در حوزه نفت شاهد جهش بی سابقه ای به دلیل رفع تحریم ها بودیم، اثر افزایش صادرات غیرنفتی هم در تولید بخش صنعت و کشاورزی بروز کرد.
رییس دفتر رییس جمهوری اظهار داشت: افق پیش رو ادامه این روند است، به دلیل این که زمینه های تحریم از هزینه تولید و هزینه رساندن به بازار حذف شده است و طبعا کالاهای ایرانی نیز قدرت رقابت بیشتر دارند.
نهاوندیان توضیح داد: نه فقط در بازارهای خارجی رشد صادرات قابل مشاهده است بلکه در بازارهای داخلی هم قیمت تولید داخلی رقابتی تر می شود و با حرکت آرام اما مطمئن شاهد افزایش تقاضای کل هستیم و می توانیم مطمئن باشیم که این روند ادامه می یابد.
وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری با توجه به این افق مثبت پیش رو افزایش می یابد، ادامه داد: نه تنها سرمایه گذاری های جدید بلکه توسعه طرح های موجود در استان های مختلف، فعالان اقتصادی بخش خصوصی واقعی و برخی از موسسات عمومی غیردولتی، طرح هایی که در استان ها تعهد می شود، قراردادهایی که بین بنگاه های داخلی علاوه بر سرمایه خارجی امضا می شود، همه نوید یک رشد پایداری را می دهد.
وی درمورد فعالیت اقتصادی کشورهای عضو اکو نیز گفت: ما اگر مشوق های لازم اقتصادی را برای فعالان اقتصادی در همکاری های بین اعضای اکو با حمایت همه دولت ها ایجاد کنیم، در این صورت فعالان اقتصادی بین گزینه هایی مختلفی که دارند، ترجیح به همکاری های داخل اکو می دهند.
رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: امیدواریم با ابتکاری که امروز آغاز شد و کنسرسیوم ها و شرکت های خصوصی و دولتی در حوزه انرژی و پتروشیمی دور هم نشستند، هم امکانات یکدیگر را بشناسند و هم پیشنهادهای خوبی به دولت ها بدهند.
نهاوندیان اظهار داشت: ما در ایران به طور جدی از هر گونه اقدام در راستای افزایش همکاری های داخلی بین کشورهای اکو حمایت می کنیم.
سیام**9012 ** 1336
کد N1393592

وبگردی