آفتاب
قائم‌مقام وزیر کشور:

مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

بجنورد- قائم‌مقام وزیر کشور با تأکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات ریشه‌ای در راستای کاهش مشکلات اجتماعی، گفت: وجود این میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی، توجه به اقتصاد مقاومتی، مسائل امنیتی، آسیب‌های اجتماعی، حقوق شهروندی و مسائل اقتصادی را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

مقیمی افزود: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبری، برای همه مسئولان استانی و شهرستانی تکلیفی ایجاد شد تا در راستای این سیاست‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند.

ایران اسلامی، امن ترین کشور در منطقه

وی بابیان اینکه درزمینهٔ مسائل امنیتی نیز ایران اسلامی امن‌ترین کشور در منطقه و حتی جهان است، اظهار داشت: کشور ما امروز در حالی شرایط امنیتی بسیار خوبی دارد که در کشورهای منطقه و برخی از کشورهای اروپایی هرروز شاهد درگیری و مسائل تنش‌زا هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: با این ‌حال باید همواره هوشیاری خود را حفظ  و با اقدامات به‌موقع، سبب تداوم این امنیت و آرامش حاکم بر جامعه شویم.

تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ازجمله پدیده‌های طلاق، مواد مخدر، حاشیه‌نشینی و... که دامن‌گیر جامعه شده است، تصریح کرد: همه موظف هستند با اتخاذ و اجرایی کردن تصمیمات ریشه‌ای، در راستای کاهش این مشکلات در جامعه تلاش کنند.

وی بابیان اینکه وزارت کشور در خصوص مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مطالعاتی دوساله انجام داده است، افزود: گزارش کاملی از این مطالعات تهیه و به شورای اداری استان‌ها ابلاغ‌شده است، بنابراین با مدیرانی که درزمینهٔ اجرایی کردن این تصمیمات کوتاهی می‌کنند، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مقیمی با تأکید بر اینکه پیدایش و گسترش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در کشور، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن مطالعات دولت، اقدامات مؤثری در جهت کاهش این مشکلات انجام شود.

فعالیت آزادانه احزاب و گروه‌ها

وی توجه به فرهنگ‌های خاص هر منطقه و تعمیق بخشی فرهنگ‌های بومی را از دیگر عملکردهای مثبت دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: فعالیت آزادانه احزاب و گروه‌ها که به دنبال فعال شدن دوباره خانه احزاب، اتفاق افتاد از دیگر نقاط مثبت دولت یازدهم است.

قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس در اسفندماه ۹۴، عنوان کرد: این انتخابات از هر نظر شکوهمند برگزار شد و مشارکت ۶۲ درصدی مردم در انتخابات، نشاط و توسعه سیاسی کشور را نشان داد.

رشد اقتصادی نسبت به ابتدای دولت یازدهم

وی بابیان اینکه در حال حاضر رشد اقتصادی به ۴.۴ درصد رسیده است، اظهار داشت: در سند چشم‌انداز باید این رقم به هشت درصد افزایش پیدا کند، بنابراین  اگر چه هنوز با اهداف فاصله‌داریم اما در برابر رشد اقتصادی منفی ۶.۷ درصد که در ابتدای دولت وجود داشت، پیشرفت قابل ‌ملاحظه‌ای انجام‌ گرفته است.

مسئولیت پیشبرد برجام با وزارت امورخارجه و سازمان انرژی اتمی  

مقیمی اشاره‌ای نیز به ایراداتی که برخی به برجام وارد می‌دانند داشت و افزود: دولت تمام توان خود را بر روی مسائل خارجی نگذاشته است و درواقع بخش کوچکی از بدنه دولت که همان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی است، مسئولیت پیشبرد برجام را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: در دیگر بخش‌ها، دولت مسائل و وظایف جاری خود را دنبال کرده است، ضمن اینکه همه مسائل قرار نیست پس از برجام حل شود و درواقع برجام فضایی را ایجاد کرد تا بتوان در این فضا، نسبت به گذشته عملکرد بهتری ارائه داد.

وی تأکید کرد: مسئولان باید از شرایطی که پس از برجام در کشور به وجود آمده است، بهره کافی را ببرند و به رفع مشکلاتی که قبل از برجام و در شرایط تحریم وجود داشت، بپردازند.

قائم‌مقام وزیر کشور تصریح کرد: مسئله برجام هیچ منافاتی باعزت و اقتدار کشور ندارد.

وی اظهار داشت: امروز ما اجازه نداریم وقت خود را صرف پاسخگویی به این مسائل کنیم و وظیفه ما پرهیز از حاشیه‌هاست، چراکه باید توان خود را صرف اقتدار و توسعه کشور کنیم.

دفاع صحیح در مقابل تخریب ها

مقیمی بابیان اینکه باید تلاش کنیم تا در پایان دولت بتوانیم کارنامه قابل قبولی ازعملکردمان را ارائه دهیم، تصریح کرد: نقدها را می‌شنویم و در جهت اصلاح عمل می‌کنیم و در برابر تخریب‌ها نیز با روش صحیح دفاع می‌کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، در آینده‌ای نه‌چندان دور با عبور از رکود و کاهش نرخ تورم، کشور برای یک جهش و تحول اقتصادی آماده شود.

کد N1393568

وبگردی