آفتاب

اگر توان مذاکره و دانش هسته‌ای نبود؛ تحریم روی تحریم می‌آمد

اگر توان مذاکره و دانش هسته‌ای نبود؛ تحریم روی تحریم می‌آمد

وزیر دفاع در چهارمین جشن ایثار که صبح امروز در وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: اگر هرکدام از ما در مقام صحبت از ایثارگران قرار بگیریم، یک حالت خشوع و تواضع در ما ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین دهقان افزود: اینکه چه چیزی باعث شد ایثارگران آن کارهای شجاعت‌آمیز را انجام دهند، شاید اولین آن اعتلای کلمه حق بود، حفظ و صیانت از حکومت اسلام مسئله دوم است؛ ایثارگران ما، ملت ما در این برهه از زمان تکرار کردند عاشورای حسینی را.

دهقان با بیان اینکه انقلاب ما از بسیاری جهات شبیه عاشورا بود، گفت: امروز این ملت برای صیانت از اسلام در صحنه همیشه حاضر است، ما توطئه‌های مختلفی را تا زمان شروع جنگ پشت سر گذاشتیم، که به مانند جنگ احزاب بود.

وزیر دفاع ادامه داد: آنها فکر می‌کردند که با هجمه قرار دادن ما می‌توانند به خواسته‌هایشان برسند، صدام اگر فکر می‌کرد ٧ روزه ما را ساقط می‌کند، با توجه به این بود که ما با دست خالی وارد میدان شدیم اما ما با تکیه به وعده الهی وارد میدان شدیم.

دهقان تاکید کرد: شما تصور کنید آزاده‌ای را که در وضعیت تنهایی، نامعلومی سرنوشت، شکنجه، تحقیر کردن‌ها، همین‌ها تاریخ یک ملت را ساختند؛ ما بیش از آن که در این مسیر قدم برداشتیم، باید قدم برداریم.

وی افزود: ما در جنگ خیلی چیزها به دست آوردیم در عین اینکه چیزهای ارزشمندی مثل جوانان برومندمان را از دست دادیم؛ مهم این است که بتوانیم آن مسائل ارزشمندی را که به دست آوردیم، نگه داریم.

دهقان افزود: ما عزت ماندگار ملت خودمان را به دست آوردیم؛ اگر عوامل قدرت را بخواهند بشمارند، می‌توانند بگویند عنصر ایثارگری در کشور ما معجزه آفرید. در دفاع ٨ ساله ما همه در مقابل ما قرار گرفتند؛ این جنگ و نبرد نابرابر، با ایثارگری ملت ما به پیروزی رسید.

وی گفت: امروز اگر امریکایی‌ها جرات حمله به ما ندارند، آن تجربه‌ای که از استقامت ما آموخته؛ باعث شده بترسند؛ ما نیاز داریم تا جامعه ما سرشار از فرهنگ ایثار و شهادت باشد؛ هنرمندان و دانشمندان ما بایستی اینها را همواره به تصویر و کتابت کنند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر مقاومت ملت، توان مذاکره و دانش هسته‌ای نبود و دستاوردهایی را کسب نکرده بودیم، آیا بازهم از این مذاکرات پیروز بیرون می‌آمدیم؟ ما یقین داریم که امریکا هر سنگ‌اندازی برای اینکه ملت مل نتوانند از نتایج بهره‌مند شوند، انجام می‌دهد. اصولا کار دشمن دشمنی است. اما این به معنای باخت ما در مذاکرات نبود. باید الان وضعیت را با قبل را سنجید. تحریم روی تحریم می‌آمد؛ به عنوان یک تهدید جهانی قلمداد می‌شدیم و همه جهان هم این را پذیرفته بودند. چنان جو سنگینی ایجاد شده بود که همه به باور غلط ایمان داشتند، اما اگر نبود این ایثار و مقاومت؛ چنین مسائلی می‌توانند هر نظام سیاسی را درهم بریزد؛ همه ایستادگی کردند از رهبر انقلاب تا دولت و ملت، تا به این پیروزی در مذاکرات رسیدیم.

وی گفت: اگر فرزندان، همسران و خانواده‌های شهدا فرهنگ شهادت را ترویج نمی‌دادند این روحیه همدلی و یکی شدن در جامعه شکل نمی‌گرفت و این حرکت ادامه پیدا نمی‌کرد.

وزیر دفاع گفت: امروز در یمن سوریه و عراق یک جبهه‌ای در مقابل سلطه شکل گزفته که به نوعی الهام گرفته از انقلاب ما است و همه می‌دانند که نیرویی در دل مقاومت شکل می‌گیرد. انقلاب اسلامی ما یک درس تازه به همه ملت‌های اسلامی بود.

کد N1393473

وبگردی