آفتاب
جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد:

تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه درکمیسیون تلفیق/ چشم انداز رشداقتصادی 8درصدی دربرنامه ششم توسعه

تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه درکمیسیون تلفیق/ چشم انداز رشداقتصادی 8درصدی دربرنامه ششم توسعه

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون تلفیق رسیدگی کننده به لایحه برنامه ششم توسعه از تصویب کلیات این لایحه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی افزود: در این جلسه کلیات لایحه برنامه ششم توسعه مورد تصویب نهایی اعضای این کمیسیون قرار گرفت.
نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی با بیان این که کلیات لایحه برنامه ششم توسعه با چند ویژگی عمده مورد تایید نمایندگان رسیده است، یادآور شد: زمان قانون برنامه از دوره سند چشم انداز از ویژگی های این لایحه است ، این اولین برنامه تهیه شده که با احتساب مبانی نظری سیاست های اقتصادمقاومتی است مورد تایید نمایندگان قرار گرفت.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه یادآور شد: بهره گیری از الگوی تلفیقی حسابداری رشد، مدل برنامه ریزی بهینه یابی غیر خطی و بهره گیری از روش برنامه ریزی غلتان و همچنین بهره مندی از نتایج آزمون شده برنامه های گذشته فرصتی برای عملیاتی شدن برنامه ششم ایجاد کرده است.
جعفرزاده ایمن آبادی به برگزاری جلسات تخصصی در دولت برای تدوین لایحه برنامه ششم اشاره وتصریح کرد: دولت در این لایحه به اهداف رشد اقتصادی سالانه 8 درصدی تاکید داشته است.
وی از دیگر ویژگی های لایحه برنامه ششم توسعه را توزیع مناسب درآمد، دستیابی به ضریب جینی 34 صدم و تحقق هدف تورم تک نرخی عنوان کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس دهم ادامه داد: در لایحه برنامه ششم توسعه در اهداف کلان هم اعداد و ارقام خوبی برای مباحث مختلف دیده شده مانند این که نرخ باروی زنان از 1.9 دهم در سال 94 به 2.6 دهم در سال 99 خواهد رسید و این که تولید ناخالص داخلی از 2052 در 94 به 3015در سال 99 می رسد که تمام این موارد بیانگر رشد 8 درصدی است.
جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: در این لایحه سرمایه ثابت ناخالص از 528 هزار میلیارد ریال در سال 94 به 1080 در سال 99 خواهد رسید و تولید سرانه 6.7 دهم درصدی نرخ تورم هم درسال 99 به 8.9 دهم درصد رشد خواهد داشت.
عضو کمیسیون تلفیق رسیدگی کننده به لایحه برنامه ششم توسعه با بیان این که نرخ بیکاری براساس نتایج طرح نیروی کار به 7 درصد در پایان برنامه ششم خواهد رسید، گفت: مشارکت براساس طرح نیروی کار به 41.9 دهم ارتقا خواهد یافت.
سیام**9121 ** 1336
کد N1393327

وبگردی