آفتاب
معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد:

ضرورت توجه به استخدام محیط‌بانان در برنامه ششم توسعه

ضرورت توجه به استخدام محیط‌بانان در برنامه ششم توسعه

کرج-معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست به افزایش پست های محیط بانی به ۷ هزار و ۵۰۰ پست اشاره کرد و بر ضرورت توجه به استخدام محیط بانان در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

[div id='yui_3_16_0_ym19_1_1471331828055_4219'] [div id='yiv9530022793']

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مجابی در جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) و روز محیط بان که صبح سه شنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: روز ولادت امام رضا (ع) به عنوان روز محیط بان انتخاب شد که بسیار شایسته است.

وی با بیان اینکه محیط بانان کارمندان ساده تلقی نمی شوند، افزود: حرفه محیط بانی از اهمیت بالایی در راستای حفظ محیط زیست برخوردارند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: نگاه عاشقانه به محیط زیست سبب می شود با جدیت بیشتری در این عرصه نسبت به حفاطت از محیط زیست اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین اکولوژیست و متخصصان طبیعت را محیط بانان تشکیل می دهند از این رو از جایگاه خاصی برخوردارند، گفت: نخستین گزارش از مشکلات محیط زیستی توسط این قشر خدوم ارائه شده است.

افزایش پست‌های محیط‌بانی به ۷۵۰۰

مجابی با تاکید بر اینکه توجه به طبیعت و حفظ منابع طبیعی یکی از مراتب عرفانی محسوب می شود چرا که به عظمت خلقت پی می برند، تصریح کرد: یکی از مقاصد برای وضع شریعت، حفظ محیط زیست است که این مهم بیانگر اهمیت این بخش بشمار می آید.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه باید قدردان شهدای محیط بان بود، افزود: در دولت هشتم در اصلاح اساس نامه و آئین نامه بنیاد شهید ورود کردیم تا از محیط بانانی که در دفاع از عرصه های محیط زیستی جان خود را فدا می کنند شهید یاد شوند.

وی با اشاره به اینکه محیط بانان از جایگاه ویژه و خوبی در بین اقشار مختلف مردمی برخوردار هستند، گفت: در میان برنامه های دولت ها به مقوله محیط زیست، دولت کنونی توجه خاصی به بخش حفاظت از محیط زیست و محیط بانان داشته و اقدامات موثری در این بخش صورت گرفته است.

مجابی با اعلام اینکه تعداد پست های محیط بانی به ۷ هزار و ۵۰۰ پست افزایش یافته، گفت: در برنامه ششم این مهم باید برای استخدام مورد توجه قرار گیرد.

ابلاغ دستورالعمل خدمتی محیط بانان از سوی ستاد نیروهای مسلح

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: سال گذشته با هماهنگی صورت گرفته بر اساس ابلاغ رئیس کل ستاد نیروهای مسلح دستورالعمل خدمتی محیط بانان ابلاغ شد که این مهم حمایت نیروی های مسلح از این قشر را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه امکانات ویژه حمایتی برای محیط بانان لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت ۵۰۰ محیط بان از نیروی قراردادی به پیمانی از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ محیط بان از جمله اقدامات حائز اهمیت محسوب می شود.

مجابی با بیان اینکه خوشبختانه طی دو مرحله اقدام برای افزایش سختی کار به سقف ۳ هزار امتیاز رسید، افزود: علی رغم اینکه دارای امکانات قانونی برای حمایت محیط بان هستیم، در دولت پیش ۷ محیط بان محکوم به قصاص بودند که مشکل ۶ محیط بان رفع و درصدد رفع مشکل فرد هفتم هستیم.

وی بیان کرد: طی ابلاغ به مدیران کل بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد نیروی مسلح محیط بانان مشمول قانون خدمات هستند.

لزوم آموزش محیط بانان/۱۵۰۰ محیط بان آموزش دیدند

وی به تاکید بر اینکه دولت در طی سال های اخیر با بحران تامین منابع مواجه بود، گفت: با توجه به اهمیت آموزش محیط بانان، هزار و ۵۰۰ محیط بان طی دو سال اخیر دوره آموزشی را طی کردند؛ در نظر داریم تا پایان سال جاری محیط بان بدون آموزش در کشور نباشد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: نه تنها به آموزش داخل کشور بلکه برای افزایش توان مدیریتی، سه محیط بانان به اتریش اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه معتقد هستم باید همه حافظان طبیعت، سازمان جنگل ها، میراث فرهنگی و غیر ه تعامل جدی داشته باشند، گفت: محیط بانان ضابط دادگستری هستند به همین سبب در این حوزه تعاملات با قوه قضاییه خوب بوده است.

وی با اعلام اینکه مهاجرت محیط زیستی با بروز مشکلات حادث می شود که از مسائل بحرانی  محسوب می شود، افزود: این مهم باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در آستانه این بحران ها قرار داریم.

نشست ۳۰ سانتی متری زمین در یکی از دشت های البرز

وی با اشاره به اینکه بین سطح سیاست گذاری کلان تا اجرا تفاوت وجود دارد اما برخی فشارها سبب کاهش سرعت نسبت به انجام این مهم شده است، بیان کرد: ۳۰۰ دشت کشور از مجموع ۶۰۰ دشت با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کند به همین سبب این موضوع در برنامه ششم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از اصلی ترین مباحث دولت همراهی با مجمع تشخیص برای تهیه پیش نویس موارد مذکور است.

وی با بیان اینکه در حوزه شکار محکومیت های جدی صادر می شود، افزود: در استان البرز مسائل جدی محیط زیستی وجود دارد؛ از مجموع  ۴ دشت استان همه بحران آب مواجه هستند و نشست زمین در یکی از دشت ها به ۳۰ سانتی متر رسیده است.

مجابی با اعلام اینکه متاسفانه میزان چاه های غیر مجاز در استان بیداد می کند، یادآور شد: یکی از سیاست کلی رهبری امر به معروف در حوزه محیط زیست است.

کد N1393241

وبگردی