آفتاب

اندونزی 8 قایق ماهیگیری غیرقانونی خارجی را منفجر کرد

اندونزی 8 قایق ماهیگیری غیرقانونی خارجی را منفجر کرد

کوالالامپور – ایرنا – اندونزی دستکم 8 قایق و کشتی ماهیگیری غیرقانونی خارجی را روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت روز ملی این کشور به عنوان بزرگترین کشور ماهیگیری جنوب شرق آسیا منفجر و غرق کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای 'جاکارتا گلوب' اعلام کرد این 8 کشتی ماهیگیری غیرقانونی از فیلیپین در آب های دو استان ملوک شمالی و سولاوسی شمالی که در منابع دریایی برای اندونزی از اهمیت بالایی برخوردار است، نابود شدند.
مقامات اندونزی معتقدند ماهیگیری غیرقانونی هر سال بالغ بر 25 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد می کند.
'جوکو ویدودو' رییس جمهوری اندونزی پس از در دست گرفتن سکان هدایت این کشور 250 میلیون نفری قول داد در دفاع از منابع کشورش و ماهیگیران به مقابله با فعالیت های غیرقانونی ماهیگیری برخیزد و تاکنون ده ها قایق خارجی را غرق کرده است.
تعدادی درگیری در سال 2016 میلادی بین کشتی های نیروی دریایی اندونزی و قایق های ماهیگیری غیرقانونی چینی در جزایر 'ناتونا' نیز روی داده است.
پیش بینی شده است 71 کشتی و قایق غیرقانونی ماهیگیری روز چهارشنبه به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد استقلال اندونزی نابود شوند.
نیروهای مسلح اندونزی اوایل خرداد ماه نیز یک فروند کشتی چینی را هنگام گشت زنی در آب های منطقه و صید غیرقانونی متوقف و 8 خدمه آن را بازداشت کردند که با واکنش تند پکن مواجه شد.
وزارت شیلات اندونزی از زمان دستور رییس جمهور این کشور تاکنون بیش از 200 قایق و کشتی را که عملیات غیرقانونی صید انجام می دادند غرق کرده است.
آساق**1611
کد N1393120

وبگردی