آفتاب

مکاتبه بانک مرکزی برای تجدیدنظر در اعطای وام ازدواج

مکاتبه بانک مرکزی برای تجدیدنظر در اعطای وام ازدواج

ایسنا نوشت: یک عضو شورای پول و اعتبار از مکاتبه بانک مرکزی با دولت در مورد مصوبه پرداخت وام ازدواج خبر داد.

بهمن عبدالهی با اشاره به اینکه یکی از مصوباتی که در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار به تصویب رسید، در خصوص وام‌های ازدواج بود، اظهار داشت: همه بانک‌ها مکلف به اجرای مصوبه وام ازدواج هستند، منتها برخی بانک‌ها به لحاظ در اختیار داشتن منابع زودتر شروع کردند و برخی دیگر مشکل منابع داشتند که با تاخیر اجرا خواهند کرد.

وی در مورد تصمیم شورای پول و اعتبار در خصوص بافت های فرسوده نیز گفت: موضوع بافت‌های فرسوده در دستور کار شورای پول و اعتبار است و به احتمال زیاد در جلسه آینده در مورد تسهیلات بافت های فرسوده تصمیم گیری شود.

عضو شورای پول و اعتبار در عین حال از اعلام سازوکار فعالیت بورس تعاون به عنوان یک بورس مستقل خبر داد و گفت: به دنبال مذاکرات صورت گرفته با سازمان بورس و توافقی که در خصوص راه‌اندازی بورس تعاون حاصل شد، طی هفته‌های آینده نحوه فعالیت بورس تعاون و حضور تعاونی‌ها در بازار سرمایه مشخص و اعلام خواهد شد.

به گفته وی، موانع قانونی و حقوقی پیش روی تعاونی‌ها برای ورود به بورس با مساعدت سازمان بورس از میان برداشته شده است.

عبدالهی در مورد در دستور کار بودن کاهش نرخ سود توضیح داد: موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی همواره در دستور کار بوده و هیچ گاه خارج نمی‌شود، منتها شورای پول و اعتبار شرایط را رصد کرده و هر زمان که اقتضا کند ورود کرده و تصمیمات جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.
22539

کد N1393017

وبگردی