آفتاب

کشف 20 انبار غیرمجاز نگهداری مواد شیمیایی و لابراتور تولید شیشه/شناسایی 60 مغازه دار متخلف

کشف 20 انبار غیرمجاز نگهداری مواد شیمیایی و لابراتور تولید شیشه/شناسایی 60 مغازه دار متخلف

میزان نوشت:رئیس پلیس تهران گفت: در محله ناصر خسرو علاوه بر کشف 20 انبار بزرگ نگهداری غیرمجاز مواد شیمیایی، 60 مغازه متخلف شناسایی شدند.

رییس پلیس تهران در حاشیه طرح برخورد با فروشندگان غیرمجاز مواد شیمیایی در خیابان ناصر خسرو اظهار داشت: از چند سال قبل با مشارکت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران کار جابه جایی فروشندگان مواد شیمیایی از بازار و مرکز تهران به نقطه ای دیگر در دستور کار قرار گرفت و برخی از این افراد با همکاری از مرکز شهر خارج شدند.

وی ادامه داد: وجود فروشندگان مواد شیمیایی در مرکز شهر علاوه بر خطر آلودگی زیست محیطی برای ساکنان،امکان وقوع آتش سوزی در کوچه های باریک محله ناصر خسرو وجود دارد.

به گفته رئیس پلیس تهران در این انبارهای غیرمجاز مواد شیمیایی، مواد پیش ساز مخدرهای صنعتی نگهداری شده و در طرح امروز چند لابراتور تولید مواد مخدر صنعتی کشف و منهدم شد.
او با اعلام اینکه 20 انبار اصلی نگهداری غیرمجاز مواد شیمیایی در طرح امروز شناسایی شد، تاکید کرد: همچنین 60 مغازه فروش غیرمجاز که نیمی از آنها دارای انبار بودند هم شناسایی شدند. با توجه به کشف چندین تن مواد شیمیایی از این اماکن کار تخلیه آنها چند روز طول کشیده و پس از آن این فروشگاه ها و انبارها پلمب می شود.

وی از تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری صاحبان این انبارها و مغازه ها خبر داد و افزود: در یکی از این انبارها که مدرسه غیرانتفاعی قدیمی بود چند تن مواد شیمیایی کشف شد. البته این مدرسه متروکه بوده و ربطی به وزارت آموزش و پرورش ندارد.

رئیس پلیس تهران با اعلام اینکه این طرح پس از تصویب در شورای تامین با دستور قضایی انجام شد، تصریح کرد: برخورد با فروشندگان غیرمجاز مواد شیمیایی تاثیر بسیار زیادی در کاهش جرم اسیدپاشی دارد.

 

۴۲۴۲

کد N1393006

وبگردی