آفتاب
رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه قم خبر داد:

راه‌اندازی رشته مهندسی شیمی برای نخستین بار در قم

راه‌اندازی رشته مهندسی شیمی برای نخستین بار در قم

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه قم با اشاره به راه اندازی رشته مهندسی شیمی در دانشگاه قم گفت: برای نخستین بار در این استان، رشته مهندسی شیمی در دانشگاه قم راه‌اندازی شد.

احسان جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه قم همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس رشته مهندسی شیمی در کشور، برای نخستین بار در استان قم توانست مجوز راه اندازی دوره کارشناسی مهندسی شیمی را دریافت کند.

وی ادامه داد: رشته مهندسی شیمی یکی از جذاب‌ترین رشته‌های مهندسی با گرایش‌های متعدد و کاربردی است، بنابراین نیاز به این رشته در استان قم و در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم بسیار محسوس بود و خوشبختانه از سال تحصیلی آینده اولین گروه این دانشجویان، تحصیل خود را در دانشگاه قم آغاز خواهند کرد.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه قم در خصوص رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در دانشکده فنی مهندسی گفت: در حال حاضر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم در مقطع کارشناسی در رشته‌های برق، صنایع، عمران، کامپیوتر، معماری و مکانیک و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های برق، صنایع، عمران و کامپیوتر و در مقطع دکتری در رشته‌های عمران و کامپیوتر دانشجو می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت، امکانات، صنایع و کلیه ظرفیت‌های موجود در استان، تلاش خواهیم کرد تا با تکمیل و تقویت کادرهیأت علمی، مقاطع تحصیلات تکمیلی در تمام رشته‌های دانشکده گسترش یابد و در این راستا از حمایت مستقیم ریاست و مساعدت معاونان دانشگاه در تحقق این هدف قدردانی می‌شود.

کد N1392936

وبگردی