آفتاب

رئیس بنیاد مسکن: فعالیت های چشمگیری برای توسعه روستاها انجام شده است

رئیس بنیاد مسکن: فعالیت های چشمگیری برای توسعه روستاها انجام شده است

شیراز- ایرنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه فعالیت های چشمگیری برای توسعه روستاها انجام شده است، گفت: متوسط اجرای طرح های هادی و عمران روستایی در کشور 41 درصد است و در این میان استان فارس با متوسط عملکرد 44 درصد از جمله استان های شاخص کشور به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا تابش روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت 492 واحد مسکونی برای محرومان در روستای سلطان آباد شیراز موسوم به پروژه 'نشاط' بیان داشت: همچنین با اجرای طرحی در استان خوزستان، کل روستاهای منطقه آبادان و خرمشهر در ردیف بازسازی مجدد قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: افزون بر این مقرر شده خانه های روستایی و ساختمان های عمومی در روستاهای منطقه یاد شده در مدت 2 سال با اعتباری حدود سه هزار میلیارد ریال بهسازی و بازسازی شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای اجرای این طرح در روستاها تا سقف 180 میلیون ریال و در شهرها تا سقف 300 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود که بخش عمده ای از هزینه ساخت این واحدها از مشارکت دستگاهها، بنیاد مسکن و حساب 100 امام تامین شده است.
وی، فعالیت در زمینه تامین مسکن شهری را نیز چشمگیر توصیف کرد و گفت: پروژه های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نقر جمعیت با مشارکت بنیاد مسکن اجرا شد.
تابش ادامه داد: در کل کشور 347 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت پیش بینی شده که 84 و هشت دهم درصد آن تحویل متقاضیان شده و برای 77 و هفت دهم درصد دفترچه اقساط صادر شده است.
تابش با بیان اینکه آهنگ احداث مسکن شهری و مسکن مهر در بنیاد مسکن افزایش قابل ملاحظه ای داشته است، گفت: استان فارس با سهمیه 29 هزار و 923 واحد مسکن مهر جایگاه مناسبی در کشور دارد و 87 درصد از طرح های آن در این حوزه افتتاح شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: احداث سرپناه برای محرومان و نیازمندان جامعه از رنج آنها می کاهد و گامی ارزشمند برای برخوردار کردن طیف وسیعی از جامعه است.
تابش بیان داشت: محرومیت زدایی از رسالت های اصلی بنیاد مسکن است و بر اساس اصول اولیه ای که برگرفته از آرمان های امام(ره) است، هر جا ردی از محرومیت باشد این بنیاد با قوت و اراده وارد می شود.
وی، به برخی از شاخص های محرومیت زدایی در کشور اشاره کرد و افزود: اجرای طرح احداث سرپناه برای خانوارهای دارای 2 معلول از جمله فعالیت های انجام شده در چارچوب محرومیت زدایی است.
تابش بیان کرد: این طرح با مشارکت بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و خیران اجرایی شده و در کل کشور حدود هشت هزار و 500 خانوار دارای 2 معلول شناسایی شده اند و همه امکانات برای تامین سرپناه این افراد بسیج شده است.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود خواستار تامین زمین مناسب برای اجرای کارهای خیر ساز شد و افزود: همگان باید برای رفع محدودیت در این زمینه مشارکت کنند و انتظار این است که برای احداث مسکن خیرساز تا حد ممکن زمین رایگان تامین شود.
در این آیین کلنگ احداث 492 واحد مسکونی برای محرومان در روستای سلطان آباد شیراز به زمین زده شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در مورد مشخصات این طرح گفت: این تعداد واحد مسکونی در زمینی با 61 هزار مترمربع زیربنا و 671 میلیارد ریال اعتبار ساخته خواهد شد که از این رقم 182 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی تامین می شود.
عطا الله زمانی افزود: طرح یاد شده تا سقف یک هزار و 400 واحد قابل توسعه است.
روستای سلطان آباد در فاصله 25 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
6113 /6118/1772
کد N1392112

وبگردی