آفتاب

بهره برداری 530 واحد صنعتی در چهارماهه نخست سال جاری

بهره برداری 530 واحد صنعتی در چهارماهه نخست سال جاری

سمنان-ایرنا- معاون عمرانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: با افزایش رشد اقتصادی و رونق کسب و کار ،530 واحد تولیدی و صنعتی در چهار ماهه نخست سال جاری در کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، فتحعلی محمدزاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی سمنان در گفت وگو با ایرنا افزود: با پایان مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها تا پایان سال جاری بیش از 950 واحد تولید و صنعتی در کشور راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و رونق کسب و کار بیش از چهار هزار میلیارد جریمه مالیاتی کارخانه های صنعتی بخشیده شده است.
وی خاطرنشان کرد : همچنین 90درصد مالیات های کارخانه های غیر فعال و نیمه فعال در کشور بخشیده می شود.
وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی نیمه فعال و غیر فعال برای پرداخت 10درصد دیگر به صورت اقساط به مدت یکسال بدهکاری خود را پرداخت کنند.
محمدزاده تصریح کرد : به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته، این واحدهای تولیدی از پرداخت مالیات به مدت 14سال معاف هستند.
معاون عمرانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور ادامه داد : اکنون پنج صندوق به منظور حمایت از سرمایه گذاری واحد های تولیدی کوچک و متوسط برای پرداخت تسهیلات زیر نظر وزارت صنعت ،معدن و تجارت فعالیت می کند.
وی تصریح کرد : در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط صندوق های حمایتی، برای تخصیص اعتبارات 30میلیارد ریالی ، ضمانت نامه صادر می کند.
تاکنون بیش از 43هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کشور برای دریافت تسهیلات در سایت 'بهین یاب' ثبت نام کردند.
در استان سمنان حدود یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارد.
7339/6026/
کد N1392038

وبگردی