آفتاب

مقیمی:کسانی که با منابع سرشار نفتی رشد اقتصادی را به منفی 6 درصد رساندند،‌ از ما سئوال نکنند

مقیمی:کسانی که با منابع سرشار نفتی رشد اقتصادی را به منفی 6 درصد رساندند،‌ از ما سئوال نکنند

ایسنا نوشت:معاون سیاسی وزارت کشور گفت: کسانی که رشد اقتصادی کشور را با منابع سرشار نفتی به منفی 6 درصد رساندند در این رابطه از ما سوال نکنند.

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در همایش بخشداران و فرمانداران استان خراسان رضوی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به عنوان «تدبیر و امید» که برای دولت یازدهم انتخاب شده است، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم دولت تدبیر و امید به این معنی است که اقداماتی که می‌خواهیم در این دولت انجام دهیم با تدبیر صورت بگیرد و میان مردم امید ایجاد کند.

وی با اشاره به شرایط کشور زمانی که دولت یازدهم فعالیتش را آغاز کرد، افزود: دولت این تکلیف را برای ما ایجاد کرد که به دنبال امیدواری مردم باشیم، اینکه تلاش کنیم تا مردم به آینده و زندگی خودشان امیدوارتر از قبل باشند، اقداماتی که در گذشته صورت گرفته بود باعث ایجاد تهدیدها و محدودیت‌هایی برای کشورمان شده بود، به خصوص  اقداماتی که توسط قدرت‌های بزرگ انجام می‌شد و ما شاهد بودیم هر روز یک قطع‌نامه علیه کشور تصویب می‌شد.

اهم اظهارت مقيمي به اين شرح است:

*شرایط ایجاب می‌کرد که کشور با تدبیر بیشتری حرکت کند و در همین راستا آقای روحانی حرف‌هایشان را به مردم گفتند و این مردم بودند که به برنامه‌های ایشان رای دادند. بدین ترتیب آقای روحانی را انتخاب کردند تا با تدبیر بیشتر مشکلات کشور را حل و به آینده امیدوارتر باشند.

*اما متاسفانه دولت هر اقدامی که انجام می‌دهد طرف مقابل چه این اقدامات مثبت باشد چه منفی یک برخورد دارد و آن هم این است که دولت را در همه زمینه‌ها ناموفق جلوه دهد، حتی کسانی که خود را در مقابل دولت قرار داده‌اند حاضر نیستند بپذیرند دولت در تامین آرامش مردم چه اقداماتی انجام داده است، آنان در گوشه و کنار کشور می‌گردند یک مشکل و نارسائی پیدا کنند تا آن را در تریبون‌ها و نماز جمعه‌ها مطرح کنند.

*ولی مخالفان دولت به دنبال این هستند که اقدامات دولت را ناموفق جلوه دهند و مسائل را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که امید مردم را از بین ببرند، البته اینگونه نیست که فقط در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌ها برجام را تضعیف کنند بلکه هر موفقیت دولت را طوری جلوه می‌دهند که گویی دولت هر کاری می‌کند تا مردم را در تنگنا قرار دهد.

*با توجه به هجمه‌ها و تخریب‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد باید تلاش کنیم تا در زمان باقی‌مانده در میان مردم حاضر شویم و دستاوردهای دولت را برایشان بازگو کنیم.

*آنقدر هجمه‌ها زیاد است و با الفاظی در مورد رئیس جمهور صحبت می‌شود که نمی‌توان از کنار این حرف‌ها عبور کرد، باید امید و نشاط اجتماعی، سیاسی را میان مردم افزایش دهیم و اقداماتی که دولت انجام داده برای مردم بازگو کنیم تا آثار تخریبی که علیه رئیس جمهور و دولت انجام می‌شود را کمرنگ کنیم.

*انتقادات را با جان و دل بپذیریم و جایی که تخریب و ناامیدی و یاس در مردم ایجاد می‌شود باید به گونه‌ای پاسخ دهیم که علاوه بر رعایت ادب و متانت حق کسانی که برای کشور تلاش می‌کنند ادا شود.  هیچ کس حق ندارد کارهای مثبتی که برای مردم می‌شود را زیر سوال ببرد.

*قدم به قدم نتیجه مذاکرات را با مسئولین کشور در میان گذاشتیم و با موفقیت این مساله را به پایان رساندیم، امروز که نتایج برجام را می‌بینیم و حداقل آثار اقتصادی آن را مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که چطور علیه آن برخورد می‌کنند.

*روزی که ما کار را شروع کردیم تورم 43 درصد بود و امروز به 9 درصد رسیده، اگر ما تنها به دنبال برجام بودیم کاهش نرخ تورم چگونه اتفاق افتاده است.

*فرمانداران بروند مشخص کنند واحدهای تولیدی که متوقف هستند و دولت باید در حال حاضر نسبت به آن‌ها پاسخ دهد از چه زمانی تعطیل شده‌اند و کدام سیاست‌ها این واحدها به تعطیلی کشانده شده‌اند.

*کسانی که رشد اقتصادی کشور را با منابع سرشار نفتی به منفی 6 درصد رساندند در این رابطه از ما سوال نکنند، مردم سوال کنند ولی آنان سوال نکنند، البته امیدواریم امسال از رکود نیز عبور کنیم.

*خانه احزاب بعد از سال‌ها در کشور بازگشایی شد.در حال حاضر چنین فرصتی فراهم شده و هیچ ممانعتی برای احزاب در این راستا وجود ندارد، بسیاری از جلسات سخنرانی که مورد مطالبه احزاب بوده برگزار شده در حالی که در ابتدای تشکیل دولت خیلی از جلسات به هم می‌خورد، اما الان احزاب به راحتی صحبت می‌کند، چون مسئول حرفی هستند که می‌زنند و به همین جهت سعی می‌کنند حساب شده اظهار نظر کنند.

*در شهرستان‌ها نیز باید چنین شرایطی فراهم باشد و اگر نقدها و صحبت‌ها مطرح شود فساد و اختلاسی به وجود نمی‌آید.

29217

 

کد N1391769

وبگردی