آفتاب

اشتاین مایر، روابط آلمان و روسیه را بحرانی توصیف کرد

اشتاین مایر، روابط آلمان و روسیه را بحرانی توصیف کرد

ایرنا نوشت: «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: با اینکه روابط آلمان و روسیه دچار بحران است اما برلین می خواهد که مذاکرات با مسکو ادامه یابد.

وزیر خارجه آلمان که برای انجام دیدار کاری دو روزه در روسیه بسر می برد؛ امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه دولتی یکاترینبورگ (در منطقه اورال روسیه) گفت: روسیه و آلمان باید به رغم اختلافات موجود، به مذاکرات برای حل مسائل ادامه دهند.

بنا به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، اشتاین مایر با بیان این که بحران در روابط آلمان و روسیه هنوز برطرف نشده است، اظهار داشت: آلمان و روسیه نباید از یکدیگر روی برگردانند بلکه باید به گفت و گوهای دوجانبه ادامه دهند.

وی افزود: آلمان و روسیه باید از سوء تفاهم ها و اختلافات در مسائل امنیتی بپرهیزند.
وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد: علت سردی روابط روسیه و آلمان، حوادث پیرامون منطقه کریمه و شرق اوکراین بوده است.
اشتاین مایر اقدامات روسیه و عملیات ضدتروریستی نیروی هوافضای این کشور در سوریه را نیز مداخله جویانه خواند و افزود: این اقدامات برای غرب غیرمنتظره بود.

وی گفت: در این شرایط باید از امکانات شورای روسیه-ناتو به عنوان ساز و کار بررسی اختلافات و مسائل بین روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی استفاده کرد.

وزیر خارجه آلمان گفت که در اجلاس اخیر ناتو در ورشو، بر حل مسائل با روسیه در چارچوب شورای روسیه-ناتو تاکید شده است.
امروز قرار است وزیر امور خارجه آلمان با سرگئی لاوروف همتای روس خود در یکاترینبورگ دیدار و گفت و گو کند.

مسائل مهمی همچون بحران سوریه و مساله اوکراین و نیز موضوعات همکاری های دوجانبه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، علمی، فرهنگی، انسانی و انرژی از موضوعات دستور کار وزیران خارجه روسیه و آلمان اعلام شده است.
آلمان شریک عمده تجاری روسیه در اتحادیه اروپا است و حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در سال های اخیر تا 60 میلیارد دلار افزایش یافته است.
اما بحران اوکراین و تحریم های غرب در مورد روسیه، موجب سردی روابط مسکو و برلین شده و خانم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، بارها از رفتار روسیه در مساله اوکراین و کریمه انتقاد کرده و آن را برای اروپا و امنیت این قاره خطرناک دانسته است.

5252

کد N1391420

وبگردی