آفتاب

نظر وزیر دولت سابق درباره رفتارهای انتخاباتی قالیباف و احتمال ردصلاحیت احمدی‌نژاد

نظر وزیر دولت سابق درباره رفتارهای انتخاباتی قالیباف و احتمال ردصلاحیت احمدی‌نژاد

ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت محمود احمدی نژاد معتقد است دلیلی برای ردصلاحیت احمدی نژاد و رای منفی شورای نگهبان به او در انتخابات ریاست جمهوری آینده وجود ندارد.

رضا تقی پور در ارزیابی خود از فضای سیاسی کشور گفت: بعد از سال 88 و اتفاقاتی که افتاد به نظر من آرایش سیاسی در کشور کاملا تغییر کرد البته این فقط حرف بنده نیست و مقام معظم رهبری نیز بارها به این نکته اشاره کردند

وی افزود: در این تقسیم بندی به عقیده من دیگر اصولگرا و اصلاح طلب نداریم و باید در این دسته بندی کلی فعالیت جریانات را بررسی کرد. کسانی که میخواهند انقلاب اسلامی با قدرت پیش رود قطعا هیچگاه حاضر نیستند از اصول و ارزش های انقلاب عدول کنند ولو اینکه در شرایط سخت سیاسی یا اقتصادی قرار گیرند. اسامی که گروه های سیاسی برای هم میگذارند نیز مهم نیست، مهم عملکرد هاست.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

* رفتار هر سه نفر آقایان احمدی نژاد، قالیباف و روحانی نشان میدهد که در صحنه رقابت برای ریاست جمهوری حاضر میشوند.

* دغدغه ما باید دغدغه مدیریتی و رقابت ها، رقابت در نحوه مدیریت باشد و نه رقابت در قدرت و بازی های سیاسی. نیاز امروز کشور نیاز سیاسی نیست، بلکه نیاز اصلی مدیریت اجتماعی است. ان شاالله روزی به این شرایط برسیم.

*{ در ارزیابی خود از حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری 96 } بی شک آقای قالیباف یکی از مدیران موفق جمهوری اسلامی بوده و از زمان جنگ تحمیلی در عرصه های مختلف فعالیت داشته است. اما نمیتوان گفت شرایط سیاسی به نحوی شکل میگیرد که مردم بتوانند انتخابی داشته باشند که آن انتخاب به موفقیت اداره کشور بینجامد.

* من با آقای احمدی نژاد کار تشکیلاتی نمیکنم و در جلسات خصوصی که توسط ایشان برگزار میشود حضور ندارم. البته به این معنا نیست که خدمات انجام شده در دولت های قبل را نفی کنم. من هیچ گاه با آقای احمدی نژاد مشکل سیاسی نداشتم و در سال آخر دولت نیز به دلیل مسائل مدیریتی کار وزارت را ادامه ندادم.

*{ در رابطه با پرونده های مطرح در دولت نهم و دهم } مسائل اختلافی که هنوز جزئیات آن مشخص نیست نباید در جامعه مطرح شود. کشور قوه قضاییه و قانون دارد و ما به عنوان مدیر وظیفه داریم واقعیات را مدیریت و گزارش کنیم. وظیفه قضاوت بر عهده قوه قضاییه است و نباید قبل از قضاوت فقط به دغدغه های مردم افزود.

* برای شخص آقای احمدی نژاد هیچ پرونده اقتصادی متصور نیست.

*{در مورد تایید یا رد صلاحیت محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 96} ملاک های شورای نگهبان مشخص است و نمیتوان پیشاپیش در رابطه با نظر اعضای شورا قضاوت کرد. البته برای شخص آقای احمدی نژاد دلیلی برای رد صلاحیت و رای منفی نمیبینم هرچند ممکن است تا آن موقع شرایطی که شورای نگهبان در نظر میگیرد متفاوت باشد و قطعا تشخیص و رای آنها برای همه لازم الاتباع است.

*بهتر است به جای اینکه از یک سال مانده به انتخابات به تخریب بپردازیم، اینگونه مطرح کنیم که شاید صلاح نیست در این مقطع، آقای احمدی نژاد وارد عرصه شود و قطعا بحث مصلحت کشور توسط شورای نگهبان در نظر گرفته میشود.

* اراده مبارزه بافساد باید در رییس دولت، وزرا و همه رده های مدیریت وجود داشته باشد. گاهی مدیران تخلفاتی میبینند اما میگویند به مصلحت نیست آبروی او برده شود، متاسفانه مشکلات اینچنینی وجود دارد و اگر قاطعیت برخورد وجود داشته باشد بسیاری مسائل کشور حل میشود.

*{ با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96 } اینکه اصلاح طلبان اسم این انتخابات را گام سوم گذاشتند را میتوان ایجاد جو و فضایی تعبیر کرد که مانع کار صحیح مدیریتی میشود. بزرگترین ظلم در حق شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که آن را سیاسی کنیم.

* در شوراها قرار بر این است که امور شهری یک شهر، مرکز استان یا روستا را مدیریت شوند. حال اگر اصولگرا پای کار باشد یا اصلاح طلب، در نوع خدمت شهری، نظافت و عمران شهر تغییری ایجاد میشود؟ یعنی اگر این طیف سرکار باشد زباله ها جوری جمع میشود و طیف دیگر مدیریت کند، زباله ها طور دیگر جمع آوری خواهند شد؟

* من همان موقع در زمان وزارت هم به آقای احمدی نژاد میگفتم که خواهشا حساب مترو را از سایر حساب و کتاب ها جدا کن چون تهران به مترو نیاز دارد و فر5ی ندارد دولت و شهردار چه کسی باشد، اما متاسفانه نه آن دولت و نه این دولت توجهی نداشته و پول مناسبی اختصاص داده نشد.

* در دوره چهارم شورای شهر تهران واقعا تصمیمات سیاسی نبود و هر دو طیف قطعا بر این موضوع اذعان دارند. مردم نیز همیشه نشان دادند که در انتخابات شوراها نگاه سیاسی ندارند. طرح هایی که داده شده امضای هر دو طیف را دارند و انشقاقی بین مجموعه شورا وجود نداشته است.

*{ در ارزیابی از عملکرد سه ساله دولت یازدهم} نظر شخصی من این است که دولت از فرصت ها به خوبی استفاده نکرده است. فرصت هایی همچون حمایت و حضور گسترده مردم در عرصه های مختلف پیش روی دولت بود که میتوانست بسیاری از معضلات به خصوص مشکلات اقتصادی را روان تر کند. البته من خودم مسئولیت اجرایی داشتم و بیرون گود ننشسته ام و بگویم لنگش کن!

* نقد من به دولت، نقد مدیریتی است و نه سیاسی، اگر وحدت توسط هر دو جناح کشور تقویت می شد میتوانستیم در سیاست خارجی دست بالاتر را داشته و با اقتدار بیشتری در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی بایستیم و قطعا امروز نتایج بهتری کسب کرده بودیم.

* طبیعتا مردم انتظاراتی از دولت آقای روحانی داشتند. در انتخابات نشان خواهند داد که آیا این انتظارات برآورده شده یا خیر. بنابراین نمیتوان از حالا درباره نظر مردم قضاوت کرد. مصداق تبلیغات زودرس است اگر از حالا بگوییم فلانی رای بیشتری داشته یا مردم به دیگری تمایل دارند.

* اگر دولت یکسری تغییرات در روند فعالیت های خود داشته باشد میتواند مجددا اعتماد مردم را به خود جلب کند البته من معتقدم نباید برای رای آوردن کار کرد بلکه هدف باید خدمت به مردم باشد. مردم هم قدرشناس هستند و زحمات و تلاش هایی که انجام میگیرد را میبینند.

29219

کد N1391209

وبگردی