آفتاب
همراه با المپیک سی و یکم؛

دومین قهرمانی در المپیک برای «اندی ماری»/ مدال برنز برای ژاپنی‌ها

دومین قهرمانی در المپیک برای «اندی ماری»/ مدال برنز برای ژاپنی‌ها

ورزشکار بریتانیایی با شکست «خوان دل پوترو» در فینال مسابقات تنیس ریو ۲۰۱۶، از عنوان قهرمانی خود در المپیک لندن دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابتهای تنیس مردان المپیک ریو ۲۰۱۶ امروز پایانی حماسی داشت که طی آن «اندی ماری» قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن به عنوان اولین بازیکن در این رشته، قهرمانی خود را در المپیک تکرار کرد.

مرد اسکاتلندی بازی را با قدرت آغاز کرد و «دل پوترو» هم در طول ست نخست به خوبی جوابش را داد اما نهایتاً ماری با یک ضربه دور از دسترس حریف، این ست را با نتیجه ۷ بر ۵ برد.

دل پوترو خیلی سریع به بازی برگشت و با پاسخ به سرویس های ماری و در میان تشویق و حمایت بیش از حد جمعیت، مرد آرژانتینی پیروز این ست شد. اگرچه ست سوم از ابتدا تا انتها برای ماری بود.

در ست چهارم هر دو بازیکن با درخشش های لحظه ای رقابت نزدیکی داشتند که سرانجام در پایانی دراماتیک ماری پیروز میدان شد.

مرد آرژانتینی سابقه مهیجی در بازی های المپیک دارد. خیلی ها به یاد دارند که او با باخت ۱۹ به ۱۷ در یک نیمه نهایی ماراتن گونه مقابل «راجر فدرر»، رکورد طولانی ترین ست سوم بازی ها را به ثبت رسانده است.

«کی نیشیکوری» از ژاپن با غلبه بر «رافائل نادال» ضمن کسب مدال برنز این رقابتها، اولین مدال تنیس المپیک را بعد از ۸۶ سال برای ژاپن به ارمغان آورد. در سال ۱۹۲۰ ژاپن تنها مدال تنیس المپیک خود را، که نقره بود، به دست آورده بود. تنیس یکی از ورزش های اصلی در المپیک از سال ۱۸۹۶ تا ۱۹۲۴ بود. سپس در سال ۱۹۲۴ از بازی های المپیک حذف شد و دوباره در سال ۱۹۸۸ به این بازی ها بازگشت.

«رافائل نادال» نیز برزیل را در حالی ترک کرد که یک مدال طلای تنیس دو نفره مردان برای کشور اسپانیا به ارمغان آورد.

کد N1391145

وبگردی