آفتاب
دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد

رونق خرید و فروش سکه برای تحویل ۸ ماه آینده

رونق خرید و فروش سکه برای تحویل ۸ ماه آینده

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۷هزار و ۷۳۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۸۹۷ میلیارد ریال رسید که نسبت به پنج‌شنبه ...

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۷هزار و ۷۳۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۸۹۷ میلیارد ریال رسید که نسبت به پنج‌شنبه گذشته رشد ۷ درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۷ هزار و ۱۸۱ قرار‌داد رسیده بود.به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، همان‌طور که براساس پیش‌بینی کارشناسان انتظار می‌رفت روز شنبه، دلار با کاهش نسبی روبه‌رو شد و به قیمت ۳ هزار و ۵۳۷ تومان رسید و موجب کاهش بهای سکه در بازار سکه نقدی و آتی سکه شد.به‌طوری که سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۰هزار تومان معامله شد و کاهش 85/ 0 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد ۷۹/ 0 درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۲۱هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۴ هزار تومان معامله و با افت ۷۱/ 0 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند هم با ۹۱/ 0 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان معامله شد و رشد 82/ 0 درصدی را به ثبت رساند.

 

صدرنشینی معاملات تحویل اردیبهشت ۹۶

بررسی آمار معاملات دیروز بیانگر آن است که همچنان دورترین سررسید بازار آتی یعنی تحویل اردیبهشت ۹۶ با استقبال ویژه سرمایه‌گذاران روبه‌رو می‌شود به‌طوری‌که روز گذشته ۶هزار و ۵۵۵ قرارداد در این سررسید منعقد شد. به همین ترتیب در سررسید شهریور ۱۰۷، آبان ۱۸، دی ۹۶ و سررسید اسفند امسال ۹۵۶ قرارداد منعقد شد.همچنین در بازار نقدی طی روز گذشته همسو با افت دلار، سکه تمام بهار آزادی ۸ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از کانال یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، روی قیمت یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان آرام گرفت. افت سکه بیش از هر چیزی ناشی از پایین آمدن بهای اونس در بازارهای جهانی بود. به گفته برخی معامله‌گران سکه، ماندن طلای جهانی زیر مرز هزار و ۳۵۰ دلار، انتظارات افزایشی را در بازار پایین آورده بود.

کد N1390603

وبگردی