آفتاب

سرکوب اعتراضات مردم توسط نظامیان آل خلیفه در سالروز استقلال بحرین

سرکوب اعتراضات مردم توسط نظامیان آل خلیفه در سالروز استقلال بحرین

نظامیان رژیم آل خلیفه در ادامه سیاست های مشت آهنین خود تجمعات اعتراض آمیز مردم بحرین را در سالروز استقلال این کشور سرکوب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرآه بحرین، همزمان با سالروز استقلال بحرین از استعمار انگلیس در سال ۱۹۷۱ میلادی، مناطق مختلف این کشور شاهد برپایی تظاهرات به رژیم آل خلیفه بود.

بر اساس این گزارش مردم بحرین در سالروز استقلال خود در شماری از مناطق این کشور تظاهرات برگزار کردند. این در حالی است که روز استقلال بحرین از سوی رژیم آل خلیفه به دلیل دست نشانده بودن آن از سوی غربی ها و انگلیس به رسمیت شناخته نمی شود.

مردم در این تظاهرات بر اصالت خود تاکید و به سیاست های آل خلیفه اعتراض کردند. از سوی دیگر نظامیان رژیم آل خلیفه نیز در ادامه سرکوب های خود با شلیک گازهای اشک آور اقدام به پراکنده کردن مردم معترض کردند.

فعالین رسانه ای در جریان این تظاهرات و سرکوب های نظامیان آل خلیفه تصاویری را از نظامیان رژیم حاکم بر بحرین ثبت کردند که نشان می دهد اکثر آنها خارجی و از کشورهای پاکستان، سوریه، یمن و اردن هستند.

گفتنی است پیش از این و در همین راستا حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد که آل خلیفه هویت وطن را فروخته است و تمامی دستگاه‌های نظامی را به دستگاه‌هایی مملو از افراد خارجی تبدیل کرده؛ کسانی که از سرزمین ما و منافعش دفاع نمی کنند. چون این کشور، وطن خودشان نیست.

کد N1390457

وبگردی