آفتاب

عبدالله محرمی دبیر دهمین دوسالانه ملی نگارگری شد

عبدالله محرمی دبیر دهمین دوسالانه ملی نگارگری شد

دبیر دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران از سوی مدیرکل هنرهای تجسمی منصوب شد.

به گزارش ایلنا، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی در حکمی عبدالله محرمی را به عنوان دبیر دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران منصوب کرد.

در حکم مدیرکل هنرهای تجسمی برای محرمی آمده است: «نظر به حسن سوابق علمی و هنری و بهره‌مندی از شایستگی و تجربیات ارزنده به موجب این حکم به عنوان دبیر دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران منصوب می‌شوید.

امید است با همکاری و همیاری اعضای شورای سیاستگذاری و سایر هنرمندان در زمینه برنامه‌ریزی و برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری موفق باشید.»

عبدالله محرمی نگارگر و تذهیب کار متولد ۱۳۴۶ است که از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در زمینه نگارگری و تذهیب قرآن آغاز کرد. محرمی تاکنون نمایشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی متعددی در خارج و داخل کشور برگزار کرده و داوری جشنواره‌هایی ازجمله چند دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را برعهده داشته است.

برگزاری نمایشگاه نگارگری، تذهیب، گل و مرغ در امارات متحده عربی (دبی)، برگزاری نمایشگاه انفرادی، اجرای ورک‌شاپ و همکاری در برگزاری هفته فرهنگی ایران در ژوهانسبورگ، برگزاری نمایشگاه و حضور در هفته فرهنگی ایران در کشور تونس، برگزاری دوره آموزشی نگارگری در تونس، برگزاری نمایشگاه آثار قرآنی نگارگری در لاهور پاکستان، دریافت دیپلم افتخار از شهرداری آتن یونان برای شرکت در نمایشگاه شهرداری‌های کشورها، دریافت نشان یادبود در سه دوره نمایشگاه دوسالانه نگارگری در موزه هنرهای معاصر تهران، همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه در ساخت تذهیب‌های قرآن و صفحه‌آرائی کتب و پوسترهای مذهبی از سال ۱۳۶۷ تاکنون، همکاری با مرکز ترجمه قرآن به زبانهای خارجی و همچنین دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی در زمینه تذهیب قرآن مجید و کتب مذهبی، دریافت دیپلم افتخار در برگزاری سمینار سه روزه هنری در قزاقستان و دعوت به همکاری با موزه هنرهای ملی آلما آتای قزاقستان برای ساخت پرتره یکی از شاعران ملی قزاق، تدریس نگارگری در تهران و شهرستان‌ها از سوابق هنری و حرفه‌ای محرمی است. محرمی تاکنون در جشنواره‌ها و دوسالانه‌های نگارگری نیز حضور داشته و جوایزی را کسب کرده است.

دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر زمستان سال جاری برگزار خواهد شد.

محمود فرشچیان، مجید مهرگان، محمدباقر آقامیری، اردشیر مجرد تاکستانی، محمدعلی رجبی، عبدالله محرمی، عبدالرحیم سیاهکارزاده (رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر) اعضای شورای سیاستگذاری دوسالانه هستند و مجید ملانوروزی رییس شوراست.

کد N1389883

وبگردی