آفتاب

تغییر سیاست های وزارت بهداشت کویت به دنبال کسری بودجه شدید دولت

تغییر سیاست های وزارت بهداشت کویت به دنبال کسری بودجه شدید دولت

تهران-ایرنا- وزارت بهداشت کویت در پی کسری بودجه قابل توجه دولت این کشور ناشی از کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی٬ سیاست های جدیدی را در زمینه اعزام شهروندان کویتی جهت مداوا و علاج به خارج از این کشور اتخاذ کرده است.

به گزارش ایرنا٬ شهروندان کویتی به رغم در اختیار داشتن امکانات بهداشتی و درمانی فراوان٬ همواره برای معالجه بیمار های خود و بهره مند شدن از خدمات پزشکی٬ به همراه خانواده های خود با هزینه دولت به کشورهایی همچون آلمان و انگلستان سفر می کنند. موضوعی که دولت با توجه به فشارهای مالی زیاد قادر به تامین بودجه آن نیست و این مساله موجب شده وزارت بهداشت کویت تغییراتی را در سیاست های خود جهت کاهش اعزام بیماران اعمال کند.
نکته قابل توجه اینکه همه این بیماران مبتلا به بیماری های سخت و صعب العلاج نیستند و سفر تعداد زیادی از آنها به همراه خانواده های پرجمعیت خود گاهی اوقات صرفا برای درمان بیماری های ساده است.
از سویی دیگر دولت کویت نیز برای جلوگیری از اعتراضات در میان مردم٬ وعده احداث بیمارستان های مجهز و خدمات درمانی پیشرفته در داخل کویت را داده و تا حدی به وعده های خود عمل کرده است .
حضور بعضا تفریحی تعدادی از شهروندان کویتی برای معالجه در کشور آلمان نیز گاهی اوقات با مشکلات متعددی همراه بوده است و چندی پیش یکی از بیمارستان های آلمان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود٬ پذیرش بیماران کویتی را متوقف کرد.
خاورم*320**2041**
کد N1389488

وبگردی