آفتاب

امدادگران گیلانی پیرزن گمشده در جنگل های تالش را نجات دادند

امدادگران گیلانی پیرزن گمشده در جنگل های تالش را نجات دادند

رشت - ایرنا - امدادگران جمعیت هلال احمر تالش در غرب استان گیلان، بعد از چهار ساعت جستجو، پیرزن گمشده در جنگل های این شهرستان را نجات دادند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان به ایرنا، یک تیم از امدادگران زبده کوهستان به همراه رئیس جمعیت هلال احمر تالش پس از چهار ساعت جستجو، پیرزن گمشده در منطقه دوخاله کوه در تالش را پس از امدادرسانی، به خانواده بازگرداندند.
بنا به این گزارش، ساعت 9 صبح دیروز (شنبه 23 مردادماه) پیرزن 65 ساله روستایی برای آوردن آب از چشمه راهی کوهستان دوخاله کوه می شود، خانواده و همسایه ها که متوجه غیبت طولانی او می شوند نگران از وضعیت نارسایی قلبی او برای جستجو راهی جنگل شده اما ناامید برمی گردند که حدود ساعت 12 ظهر برای دریافت کمک با مرکز عملیات هلال احمر تماس می گیرند.
این گزارش می افزاید: رئیس هلال احمر تالش به همراه هفت نفر امدادگر آموزش دیده کوهستان و تجهیزات نجات و آمبولانس بلافاصله در محل حاضر می شوند که پس از چهار ساعت جستجو ، پیرزن را در منطقه دوخاله کوه پیدا کرده و پس از اکسیژن تراپی، امدادگران پیرزن را به دلیل کوهستانی بودن منطقه با طی مسافت 10 کیلومتری تا محل استقرار آمبولانس هلال احمر حمل می کنند و پس از بهبود کامل و ارائه خدمات امدادی توسط آمبولانس هلال احمر به خانه باز می گردانند.
بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه، 15 هزار و 576 نجاتگر، امدادگر، جوانان و داوطلبان از اعضای جمعیت هلال احمر استان گیلان هستند.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7286 / 2007
کد N1389404

وبگردی