آفتاب

مادورو بازارهای شهر را به دست نظامیان سپرد

مادورو بازارهای شهر را به دست نظامیان سپرد

ایرنا نوشت: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه دستور داد وزارت دفاع کنترل بازارهای شهری ( بازار روز ) را در دست گیرد .


به گزارش خبرگزاری افه، مادورو براساس اختیاراتی که قانون در وضعیت فوق العاده اقتصادی به رئیس جمهوری می دهد، « ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع را مامور کنترل بازارهای شهری کرده است.
رئیس جمهوری افزود : اشکار و شفاف می گویم که مافیای بازار با ایجاد یک فضای غیر واقعی و هراسناک دست به افزایش قیمت کالا می زند.
مادورو خاطرنشان ساخت این تصمیم را پس از تحقیقات از اصلی ترین بازارهای شهری کشور که در اختیار مافیای قاچاق انسانی، قاچاق مواد مخدر ، فحشا و از همه بدتر عامل جلوگیری از دسترسی آزاد و عادلانه مردم به کالاهای اساسی مردم بوده، اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به 'عملیات آزادی مردم' که در یک سال اخیر با بازرسی و کنترل انجام می شود ، ادامه داد :تقریبا باید عملیات آزادی مردم را انجام دهیم زیرا باید تولید کنندگان اولیه را آزاد کنیم.

مادورو در 11 ژوییه (21 تیر ماه ) طرح ماموریت بزرگ عرضه مستقل و امن را اجرا کرد؛ ماموریت بزرگ، برنامه هماهنگ شده از سوی وزارت دفاع برای مقابله با بحران کمبود کالا و موانع عرضه محصولات اساسی است.
وی گفته بود که با این ماموریت ،سیستم جدید عرضه کالا ایجاد می شود زیرا سیستم عرضه کالا در کنترل خرابکاران شرکت های خصوصی است.
رئیس جمهوری ونزوئلا اشاره کرده بود که این برنامه به راه اندازی سیستم تولید موثر و پایدار ، ایجاد فرایندهای بازاریابی، تنظیم هزینه و قیمت گذاری خواهد پرداخت.

52310

کد N1389217

وبگردی