آفتاب
استاندار خراسان رضوی:

مشهد مقدس می تواند کام تشنگان معرفت الهی و انسانی را سیراب سازد

مشهد مقدس می تواند کام تشنگان معرفت الهی و انسانی را سیراب سازد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد مقدس با استعانت از فرهنگ رضوی می تواند کام تشنگان معرفت و معنویت الهی و انسانی را سیراب کرده و آتش فتنه را در هر جای این عالم پهناور فرو نشاند.

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان شنبه شب در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) در تالار صبای مشهد افزود: خراسان از دیر باز به سبب وجود ذخایر سرشارعلمی و فرهنگی، سرزمین، زادگاه و برآمدگاه خورشید لقب گرفته است.
وی گفت: این نام با حضور شمس الشموس وجود مولاعلی بن موسی الرضا (ع) در افق تاریخی سیاسی و فرهنگی مشهد معنا و مفهوم و مسمّایی ویژه یافت و به یمن و برکت این حضور پر نور مطلع و مشرق انوار قدسی رحمانی و کانون فیض و کرامت و معنویت در گستره ای به وسعت سراسر جهان اسلام شد.
وی بیان کرد: امروز نیز مشهد الرضا به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی که در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ضمن حفظ شأن و جایگاه و مرجعیت علمی، فرهنگی و دینی و مذهبی خود، ملجأ و مأوای روحی و معنوی میلیون ها دلدادۀ صادق خاندان عصمت و طهارت پیامبر عظیم الشان است که از اقصی نقاط عالم با این کانون نور و هدایت و معنویت پیوند قلبی و معنوی دارند.
وی بیان کرد: این موقعیت شگرف و بی نظیر بویژه درعصر حاضر و شرایط موجود جهان اسلام ، مشهد را گرانیگاه و مرکز ثقل فرهنگ پربار ولایی و رضوی قرار داده است.
رشیدیان اضافه کرد: فرهنگ رضوی مبتنی برعقلانیت و منطق و خردورزی و انسان دوستی است که همانا اساسی ترین نیاز جهان اسلام و حتی کل جهان انسانی در شرایط کنونی و در برخورد با مقتضیات و حوادث و مسائل جاری این جغرافیای پرتب و تاب را تامین می کند.
وی بیان کرد: این نیاز مبرم، بیش و پیش از همه چیز، همت جانانه و تلاش و کوشش خستگی ناپذیر صاحبان نیک اندیش و ولایتمدار فکر و فرهنگ و اندیشه و هنر را در سراسر گسترۀ جهان اسلام می طلبد.
استاندار خراسان رضوی گفت: صاحبان اندیشه و فرهنگ می توانند با نشر و گسترش و ترویج این فرهنگ نجات بخش و انسان ساز از مبدأ و مبنایی همچون شخصیت و سیره و سنت و منش و مرام عالم آل محمد (ص) و مرکزیتی چون مشهد مقدس، کام تشنگان معرفت و معنویت الهی و انسانی را سیراب ساخته و آتش فتنه را درهرجای این عالم پهناور فرو نشانند.
رشیدیان اظهار کرد: با عنایت به همین نیاز و رسالت خطیر و اساسی است که تلاش ها و مجاهدت هایی همچون برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی هنری امام رضا(ع) درسطح بین المللی ضرورتی غیرقابل انکار می یابد و درهمین چهارچوب و با همین هدف نیز قابل ارزیابی و ارزش گذاری است.
وی اظهار کرد: جشنواره ای که به همت اهالی فرهنگ و هنر میهن اسلامی و با مرکزیت خراسان رضوی و مشهد مقدس و آستان قدس رضوی پایه گذاری شده و تا کنون که چهاردهمین دوره خود را با موفقیت پشت سر می گذارد، با در نوردیدن مرزها، جلوه ها و نمودهای فرهنگی و معنوی آن به اقصی نقاط جهان اسلام راه برده است.
وی بیان کرد: آنچه درحال حاضر می توان گفت این است که اگرچه این رویداد بزرگ فرهنگی تا کنون در نیل به اهداف و چشم اندازهای خود موفق بوده و بویژه در گسترش دامنه نفوذ و فعالیت خویش گام هایی بلند و اساسی برداشته ولی هنوز راه هایی ناگشوده، گستره هایی نامکشوف و قله های فتح نشدۀ بسیاری پیش رو دارد.
رشیدیان تاکید کرد: باید با طلب همت از صاحبان نفوس قدسی و بویژه امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و استمداد از تمام پاک اندیشان و نیکوسیرتان حوزه فرهنگ و ادب و اندیشه و هنر، بر گشایش و کشف و فتح آن پای همت و تلاش افشرد.
وی بیان کرد: راز موفقیت و کامیابی کامل در این امر خطیر این است که هر مرحله و دوره ای را آغاز راهی نو به حساب آوریم وهیچ وقت به داشته ها و دستاوردهای کوتاه مدت قانع و متوقف نشویم.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت موضوع مشهد 2017 و پایتخت فرهنگی مشهد مقدس در جهان اسلام، پانزدهمین دوره این جشنواره فرهنگی هنری با جهشی روزافزون برگزار شود و برنامه های متنوع آن چه در داخل و چه در خارج از کشور با تأکید بر نقش و جایگاه کنونی و جایگاه آرمانی مشهد مقدس در جهان اسلام به عنوان یک منطقه آزاد گفتگو تعریف و به اجرا در آید.
شبک /5132/7489 / 1064
کد N1388772

وبگردی