آفتاب

هنرمند کردستانی از مواد بازیافتی ماکت هواپیما می سازد

هنرمند کردستانی از مواد بازیافتی ماکت هواپیما می سازد

سنندج- ایرنا- محمد پیروزگر هنرمند کردستانی با استفاده از مواد بازیافتی و دور ریختنی ماکت هواپیما می سازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این هنرمند کردستانی با هنر بازآفرینی و استفاده مجدد از وسایل و مواد دور ریختنی، اولین نمایشگاه ساخت ماکت هواپیما را در نگارخانه شهرداری سنندج دایرکرد.
این هنرمند خلاق و مبتکر با استفاده از مواد دور ریختنی، در دو دهه بیش از 20 نمونه ماکت انواع هواپیما را ساخته و در نمایشگاهی برای تماشای عموم به نمایش گذاشته است.
این هنرمند در ساخت این ماکت ها از ابزارهای معمولی و خانگی مانند قیچی، چاقوی میوه خوری، تیغ اره، سیم بر، انبردست، چسب و از قطعات شکسته و دور ریخته فلز، چوب، پلاستیک و شیشه استفاده کرده است.
وی هدف از کار خود را استفاده از هنر بازآفرینی در استفاده از وسایل و مواد دور ریختنی عنوان کرد و گفت: آنچه تحت عنوان زباله هر روز تولید و دور ریخته می شود، می تواند دوباره وارد چرخه بازآفرینی و استفاده مجدد قرار گیرد.
این هنرمند از دوران مدرسه ساخت انواع ماکت های هواپیما را شروع کرده و تاکنون توانسته ماکت چندین نوع هواپیما و هلی کوپتر را با استفاده از مواد بازیافتی درست کند.
پیروزگر تاکنون یک نمایشگاه را با ماکت های هواپیما برپا کرده اما تعداد زیادی از ماکت های ساخته خود را به کودکان و علاقه مندان دیگر هدیه کرده و تنها برخی از آثار را در کلکسیون خود نگه داشته است.
وی از مسئولان دستگاه های آموزشی استان خواست هنرمندان را مورد توجه بیشتر قرار دهند و برای تشویق و کسب موفقیت های بیشتر آنها را حمایت کنند.
3020/1904
کد N1387916

وبگردی