آفتاب

نمایشگاهی برای سفر به دنیای تخیلات خالق شاهکارهای فانتزی کودکان

نمایشگاهی برای سفر به دنیای تخیلات خالق شاهکارهای فانتزی کودکان

برپا شدن یک نمایشگاه تعاملی با الهام از آثار رولد دال در میلنیوم سنتر کشور ولز، شانس غوطه‌ور شدن در دنیای تخیلات این نویسنده برجسته را برای هواداران بی‌شمار آثار او فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه «دنیای شگفت‌انگیز رولد دال» از جمعه به مدت 22 هفته در شهر کاردیف برپا خواهد بود.  در این نمایشگاه که ماهیتی تعاملی دارد دست‌نوشته‌ها و نامه‌های این نویسنده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. بازدیدکنندگان با حضور در این نمایشگاه می‌توانند سیر زندگی این نویسنده از یک پسربچۀ دبستانی تا خلبان جنگنده تا یک نویسندۀ سرشناس را نظاره‌گر باشند. [span]

امسال یکصدمین سالگرد تولد خالق «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» است که 13 سپتامبر سال 1916 دیده به جهان گشود. به همین مناسبت در شهر کاردیف؛ زادگاه این نویسنده، برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت او برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «جهان شگفت‌انگیز رولد دال» اوایل سال 2016 در لندن برپا شده بود و اکنون به شهر کاردیف منتقل شده است. این نمایشگاه تا 14 ژانویه سال 2017 برقرار خواهد بود. این بزرگترین نمایشگاهی است که تا این تاریخ در مرکز هزاره شهر کاردیف برگزار می‌شود.

گریم فارو مدیر هنری این مرکز برپایی چنین نمایشگاهی در شهر زادگاه دال را رویدادی شگرف و عالی می‌داند. او در این باره گفت: «این نمایشگاه سحرآمیز به شما امکان می‌دهد تا تخیلات خالص دال را نظاره کنید و شک ندارم که این نمایشگاه الهام‌بخش صدها ذهن جوان می‌شود تا دنیاهای خیالی خودشان را خلق کنند.»

در این نمایشگاه علاوه بر این آثاری از موزه رولد دال و مرکز «گریت میسندن» در باکینگهام شایر نیز به نمایش گذاشته می‌شود. دال مدت 35 سال در باکینگهام شایر زندگی می‌کرد و بسیاری از آثارش را در این مکان خلق کرد.

رولد دال نویسنده سرشناس بریتانیایی از پدر و مادری نروژی در کاردیف ولز به دنیا آمد. امسال به مناسبت یکصدمین سالگرد تولدش برنامه‌های بسیاری در سراسر جهان برگزار خواهد شد. از مهم‌ترین آثار این نویسنده می‌توان به «آقای روباه شگفت‌انگیز»، «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «ماتیلدا» اشاره کرد.

بسیاری از آثار این نویسنده سرشناس دست‌مایه ساخت آثار سینمایی قرار گرفته‌اند. جدیدترین نمونه از این اقتباس‌ها «غول بزرگ مهربان» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بازی ماریک رایلنس است.

منبع: بی‌بی‌سی / 12 اوت

58241

 

 

 

کد N1387696

وبگردی