آفتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس شرکت سرمایه گذاری توسعه هنر خبر داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس شرکت سرمایه گذاری توسعه هنر خبر داد

مشهد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس 'شرکت سرمایه گذاری توسعه فرهنگ و هنر' در کشور با سرمایه دو هزار و 500 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی جنتی روز شنبه در نشست انجمنهای فرهنگی هنری خراسان رضوی در مشهد افزود: بسیاری از بانکهای بخش خصوصی در این زمینه مشارکت لازم را داشته اند و سهام این شرکت را خریداری کرده اند.
وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری توسعه هنر به زودی در بورس فعالیت خود را آغاز می کند تا بسیاری از مشکلات مالی حوزه فرهنگ و هنر حل شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین گفت: 40 مورد از تصمیماتی که پیشتر در وزارتخانه و تهران گرفته می شد اکنون به استانهای سراسر کشور داده شده تا آن خودشان تصمیات مناسب را اتخاذ کنند.
وی افزود: تمام تلاش بر این بوده که فرآیند صدور مجوزها به حداقل برسد لذا شرایط فعالیت فرهنگی و هنری نسبت به گذشته بهتر شده است. به عنوان مثال در سه ماه نخست امسال سینماهای سطح کشور افزون بر 600 میلیارد ریال فروش داشته اند و بیش از هشت میلیون نفر نیز به سینما رفته اند.
جنتی ادامه داد: در حوزه نمایش خانگی نیز'سریال شهرزاد' توانست شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاری در این عرصه فراهم کند و در حوزه تئاتر نیز شور و نشاط جدیدی به وجود آمده است.
وی همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی باید در آثار مختلف هنری تجلی پیدا کند و از کارآفرینی حمایت شود تا شرایط اقتصادی کشور مناسب شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین 160 هزار طلاق در کشور و بی رغبتی به ازدواج در بین جوانان را یک زنگ خطر جدی توصیف و بیان کرد: مسئولان باید مسائل فرهنگی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.
وی همچنین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به استانها دارد و در همین چارچوب برگزاری نشستهای مشترک با هنرمندان که توسط استاندار خراسان رضوی دنبال می شود یک رویکرد بسیار پسندیده است.
7498/1858
کد N1387542

وبگردی