آفتاب

پیونگ یانگ: آمریکا دشمن قسم خورده مردم کره شمالی است

پیونگ یانگ: آمریکا دشمن قسم خورده مردم کره شمالی است

پکن - ایرنا - پیونگ یانگ در واکنش به انتشار گزارش سالانه آزادی مذهبی، آمریکا را دشمن قسم خورده مردم کره شمالی معرفی کرد که قصد دارد با استفاده از چنین ابزاری چهره این کشور را در عرصه بین المللی خدشه دار نماید.

به گزارش ایرنا، کمیسیون بین المللی آزادی ادیان دولت آمریکا اخیرا در گزارشی به نقض آشکار آزادی مذهب و ادیان در کره شمالی اشاره داشت که این موضوع باعث خشم مسئولان این کشور شد.
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی روز شنبه در واکنش به این گزارش اعلام کرد که آمریکا با انتشار چنین مطالبی به دنبال ایجاد تنش و از بین بردن سیستم های اجتماعی این کشور به هر قیمتی است.
وی با تکذیب گزارش یاد شده، به آمریکا توصیه کرد که نیروی خود را وقف حل مسائل جدی داخلی خود کرده و به آزادی اعتقادات دینی و هماهنگی مذهبی کشورش تلاش کند.
او در عین حال تاکید کرد که آمریکا صلاحیت اولیه برای سخن گفتن در مورد حقوق بشر کشورهای مختلف را با دخالت های بی مورد و نقض حاکمیت آنها از دست داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی که یونهاپ به نام وی اشاره ای نکرده، همچنین گفت که دولت پیونگ یانگ همواره سیاست آزادی مذهبی را اجرا کرده و قوانین کشور برای همه پیروان مذهبی به طور یکسان اجرا می شود.
کمیسیون بین المللی آزادی ادیان دولت آمریکا در بخشی از گزارش خود اعلام کرده است که چهره بین المللی دولت کره شمالی در مواجهه با ادیان همراه با صبر ملایمت است اما این سیاست در داخل کشور کاملا متفاوت بوده و از روش سرکوب برای فعالیت های مذهبی استفاده می شود.
گفتنی است، این نهاد آمریکایی کره شمالی را از سال 2001 در فهرست کشورهای با نگرانی بالا به لحاظ مذهبی قرار داد و تاکید کرد که هزاران نفر همراه با خانواده های خود در کمپ های کار اجباری بسر می برند.
در این گزارش همچنین به وضعیت نامناسب مسیحیان در کره شمالی اشاره شده است.
سخنگوی دولت کره شمالی در واکنش به این موضوع، اعلام کرد که آزادی اعتقادات دینی برای مردم این کشور تضمین شده و مردم کره شمالی بر اساس قانون از این آزادی برخوردار هستند.
وی در عین حال تاکید کرد که بهتر است آمریکا بر موضوعات حقوق بشری و مذهبی خود متمرکز شود و دخالت در این امور را متوقف نماید.
آساق**1597
کد N1387511

وبگردی