آفتاب
بر اثر برخورد با یک کشتی یونانی

کشتی ماهیگیری چین در دریای پرمنازعه شرقی غرق شد

کشتی ماهیگیری چین در دریای پرمنازعه شرقی غرق شد

پکن - ایرنا - در حالی که آتش مناقشات میان چین و ژاپن در دریای شرقی شعله ور است، برخورد دو کشتی در این منطقه پرمنازعه باعث کشته و مفقود شدن تعدادی ماهیگیر چینی شد.

به گزارش ایرنا، این حادثه دقیقا در اطراف جزایر مورد منازعه «دیائویو» رخ داده است که ژاپن آن را «سنکاکو» می نامد و علاوه بر چین، این کشور نیز مدعی مالکیت بر آن است.
با وجود این ژاپنی ها اعلام کرده اند به چین در یافتن هشت ماهیگیر و خدمه این کشتی که با یک کشتی یونانی برخورد کرد و غرق شد، همکاری خواهند کرد.
هنوز از سرنوشت این ماهیگیران پس از اتفاقی که رخ داده است خبری در دست نیست و گشت های چین و ژاپن در حال جستجوهای گسترده هستند.
برخورد دو کشتی دیروز پنجشنبه اتفاق افتاد و به دنبال آن برخی از خدمه که تعداد آنها 6 نفر اعلام شده، نجات یافتند اما از سرنوشت بقیه سرنشینان کشتی چینی اطلاعی در دست نیست.
روزنامه «ژاپن تایمز» می نویسد که این منطقه از ماه جاری میلادی مملو از کشتی های گشتی و ماهیگیری چین بوده است.
این کشور به شدت به این امر اعتراض کرده و افزوده است در زمان برخورد دو فروند کشتی یونانی و چینی 15 کشتی گشتی چین هم در منطقه حضور داشته اند.
مقام های ژاپن در روزهای اخیر بارها خواستار خروج کشتی های چینی از منطقه شده اند اما چین می گوید آنها به دنبال صید ماهی هستند.
تشدید اختلاف میان پکن و توکیو در این پهنه آبی حتی باعث شد که ژاپن طی دو هفته اخیر و به نشانه اعتراض به وضعیت موجود، دو بار از سفیر چین بخواهد در محل وزارت امور خارجه این کشور حاضر شود.
ژاپن و فیلیپین اعلام کرده اند که چین با اعزام مکرر کشتی های خود به این منطقه درصدد مرعوب کردن دیگر کشورهاست.
آساق**231**1597
کد N1386491

وبگردی