آفتاب

اعتراض فعالان سیاسی هند به اقدامات هندوهای افراطی علیه اقلیت ها

اعتراض فعالان سیاسی هند به اقدامات هندوهای افراطی علیه اقلیت ها

دهلی نو-ایرنا- شماری از فعالان سیاسی،نمایندگان مجلس،روزنامه نگاران و هنرمندان هندو و مسلمان روز پنجشنبه ،حمله هندوهای افراطی به بهانه محافظت از گاو به مسلمانان و دالیت ها را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، این افراد با اشاره به ضرب و شتم شدید هفته گذشته تعدادی از محافظان گاو به چند دالیت در گجرات ،خواستار برخورد قاطع دولت با این افراد افراطی و خودسر شدند.
چندی پیش انتشار فیلمی از ضرب و شتم دالیت ها از سوی گروههای محافظ گاو در شبکه های اجتماعی واکنش گروههای حقوق بشر، نمایندگان مجلس و دولت هند را برانگیخت .
نخست وزیر هند با ابراز نارضایتی از ضرب و شتم دالیت ها گفت که نگران این گونه اقدامات خودسرانه محافظان گاو است .
'نارندرا مودی ' این افراد را اوباش خواند و افزود: با پوشش حفاظت از گاو به اقدامات خودسرانه دست می زنند.
چندی پیش نیز درایالت هاریانا دو نفر به علت حمل گاو از منطقه ای به منطقه دیگر توسط گروههای حامی گاو کشته شدند.
'قاسم رسول الیاس' دبیرکل حزب رفاه هند گفت از زمان روی کار آمدن دولت 'مودی' اقدامات هندوهای افراطی و حمله به اقلیت ها و مسلمانان در این کشور افزایش یافته است .
وی با بیان اینکه نخست وزیر تحت تاثیر افراد افراطی قرار دارد اظهار کرد حمله به دالیت ها و اقلیت ها به چهره هند به شدت آسیب وارد می کند.
دبیرکل حزب رفاه هند با اشاره به حمله هندوهای افراطی به مسلمانان و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از انها در سالهای گذشته خاطرنشان کرد چرا نخست وزیر هند دربرابر حمله به مسلمانان هیچگونه موضع گیری نکرده است .
'ظفر الاسلام خان' عضو شورای مشورتی هند نیز در این همایش با اشاره به اقدامات گروههای محافظ گاو گفت که دولت چرا صادرات گوشت گاو را ممنوع نمی کند.
وی خاطرنشان کرد درحالی مسلمانان به اتهام خرید و فروش و خوردن گوشت گاو از سوی هندوهای افراطی مورد حمله قرار می گیرند که بیش از 80 درصد از صادرات گوشت گاو از سوی هندوها انجام می شود.
براساس آمار منتشر شده درسال 2012 حدود سه میلیون و 643 هزار تن گوشت گاو در هند تولید شده که یک میلیون و 963 هزار تن به مصرف داخلی و بقیه صادر شده است .
گاو برای بسیاری از هندوها مقدس و کشتار و خرید و فروش گوشت آن در بسیاری از ایالت ها ممنوع است .
بیش از 150 هزار راس گاو در هندوستان وجود دارد.
*آساق*1600
کد N1385473

وبگردی