آفتاب

رئیس قوه قضاییه: دشمنان از دلبستگی مردم به آرمان های شهدا وحشت دارد

رئیس قوه قضاییه: دشمنان از دلبستگی مردم به آرمان های شهدا وحشت دارد

ساری- ایرنا- رئیس قوه قضائیه گفت : دشمنان از دلبستگی مردم به آرمان ها و ارزش های شهدا و انقلاب اسلامی وحشت دارد و برای انحراف جوانان ، زنان و مردان ایران بسیج شده اند.

به گزارش ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز پنجشنبه در نهمین یادواره شهداء و علماء منطقه هزارجریب شهرستان نکاء با محوریت گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله محمدحسین محمدی لائینی نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری افزود: صدها شبکه فارسی زبان با هدف دور کردن مردم از کلام الله مجید و ارزش های شهدا راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت : باید بیدار شویم توصیه های علما را دنبال کنیم و کشف مسیر حق را از قرآن بخواهیم.
آملی لاریجانی خاطرنشان کرد : بشر اگر گوش شنوا داشته باشد و بنده خالص خدا باشد ، می تواند بر همه تهاجم فرهنگی دشمنان غلبه کند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر می خواهیم با شهدا و اهداف نظام همراه باشیم ، باید خود را با مردم بدانیم ، افزود : یکی از آثار وجودی شهدا ، دوری آنان از تعلقات دنیایی بوده است و استقلال سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی شهدا ، الگویی برای مردم است.
وی ایستادگی ملت ایران را مدیون خون شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت : امروز استقامت خانواده های شهدا و جانبازان به نظام جمهوری اسلامی آبرو بخشیده است.
رئیس قوه قضائیه خودباوری ملت ایران از از دیگر نتایج پایبندی به آرمان های شهدا دانست و تصریح کرد : امروز کشورهای منطقه ملت ایران را به اخلاق اسلامی می شناسند و به جمهوری اسلامی ایران عشق می ورزند.
وی ادامه داد : در حالی که آمریکائیان و اروپاییان با امکانات پیشرفته فشارهای زیادی به ایران وارد می کنند اما امروز به برکت ولایت فقیه ، نظام جمهوری اسلامی در امنیت بالایی در منطقه قرار دارد و رهبر معظم انقلاب با بصیرت بالا همانند کوه ایستادگی می کنند.
آملی لاریجانی با بیان این که تحریم های سختگیرانه بر ملت ایران اثر گذار نبوده است ، گفت : خوف آمریکا در منطقه از جمهوری اسلامی از توپ و تانک نیست ، بلکه از مردمی است که حاضرند به پای نظام و آرمان های انقلاب اسلامی از جان و مال خود بگذرند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به این نکته که امروز در آفریقا ، سعودی ها احساس خطر کردند ، افزود : شمار شیعیان در این قاره پهناور در حال افزایش است و مردم این قاره التزام به آرمان های انقلاب اسلامی ایران را سر لوحه برنامه ها و زندگی خود قرار می دهند.
یادواره شهدا و علمای هزارجریب شهرستان نکا در روستای ' ازرک ' برگزار شد.
به گزارش ایرنا، بخش کوهستانی و ییلاقی هزارجریب یکی از دو بخش شهرستان نکا در شرق مازندران است.
این شهرستان طبق آخرین تقسیمات کشوری دارای 125 آبادی با 104 هزار نفر جمعیت است که 14 هزار نفر از این تعداد در بخش هزارجریب ساکن هستند که بیشترین تعداد روستاهای شهرستان را دارد .
آیت الله محمدحسین محمدی لائینی ، فقیهی کلائی ، لیموندهی و گلوردی از علماء بنام منطقه هزارجریب شهرستان نکاء هستند که در نشر دین در منطقه نقش مهمی را ایفاء کردند.
6990/1654/7332/6026/
کد N1385366

وبگردی