آفتاب
خراسان جنوبی ها میزبان خدام رضوی؛

دلهایی که به سوی مشهد الرضا پرکشید/حکایت چشمان بارانی کویرنشینان

دلهایی که به سوی مشهد الرضا پرکشید/حکایت چشمان بارانی کویرنشینان

بیرجند- عطر خوش حرم رضوی در شهر پیچیده و چشمان بارانی حکایت از پرکشیدن دل‌های بی‌قرار مردم کویرنشین خراسان جنوبی با پرچم سبز رضوی به سوی مشهدالرضا دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: صدای نوحه، نگاه منتظر مردم تو را به دنیایی ملکوتی فرا می‌خواند. اینجا به خوبی می‌توان همهمه های بی قراری را از اعماق نگاه‌ها همراه با اشک بر گونه هایشان و زمزمه یا رضا(ع) شنید. چه آغازی دارد این دلدادگی...!

 جمعیت زیادی گرد هم آمده‌اند و هرکدام در گوشه ای از مزار شهدای باقریه به گونه ای انتظار می‌برند. خوب که بنگری دختربچه ای را می‌بینی که همراه با دسته گل ایستاده و چیزی زمزمه می‌کند. کمی آن طرف تر گردهمایی مردم و مسئولان و قرائت زیارت عاشورا و به دنبالان صلوات خاصه امام رضا (ع) منظره زیبایی را در قاب نگاهت به تصویر می‌کشد. از کوچک تا بزرگ این شهر خود را آماده نموده‌اند تا با پرچم سبز بارگاه ملکوتی غریب خراسان پیمان ببندند.

بوی سپند هم یادآور عطر دل انگیز و خاطره های آن سبک بالانی است که در پی یک پرواز بی بازگشت از دل این خاک تا اوج آسمان غیب پریدند. به هر طرف که می‌نگری بغضی سد راه نفس هایت می‌شود.

نگاهی به دلت می‌اندازی و نگاهی به هزاران چشم منتظر،  بغضت می‌ترکد... با خود می‌گویی حکایت عجیبی است! حکایت آن مادری که برای بوسیدن تکه پارچه ای از جنس معرفت کیلومترها راه روستایی را طی کرده است. حکایتان پسر بچه معلولی که به امید نگاهی از سوی شاه طوس خراسان ساعت‌ها بر دیوار مزار باقریه تکیه داده است.

آن طرف تر نیز دستان لرزان پیرمردی قدخمیده داستانی دیگر را روایت می‌کند. عصای چوبی‌اش را مدام به زمین می‌کوبد و هر از چند گاهی زمان را پرس و جو می‌کند. گویی ساعت‌ها برای او نیز دیر سپری می‌شود.

صدای سلام و صلوات در فضا طنین می‌اندازد. خادمان حرم امام رضا (ع) با عطر دل انگیزی بر میدان مزار شهدای باقریه قدم می‌گذارند. صدای هق هق خانمی سی ساله به گوش می‌رسد و نجوای بلندی را سر می‌دهد. «یا امام رضا، اگر عنایت کنی پسرم با همین پرچم شفا می‌یابد؛ تو غریب غریبانی و من نیز غریب...» همین را می‌گوید و دستانش را دخیل بر پارچه سبز رضوی می‌کند.

آن سوی جمعیت یادگار دوران دفاع مقدس بر ویلچری نشسته و نظاره گر عشق مردم به امام مهربانی‌ها، امام رضا (ع)، است. گاه و بیگاه شانه هایش می‌لرزد. چفیه ای مشکی بر گردن انداخته و صورتش را نیز در میان قسمتی از آن، مخفی کرده است.

با قدم هایی آرام وارد دنیای معنوی‌اش می‌شوم. خود را سرهنگ علی دوستی معرفی می‌کند و می‌گوید: مهمان نوازی مردم خراسان جنوبی از میهمانان امام رضا (ع) بی نظیر است.

وی با بیان اینکه ۷۶ ماه از عمرم را در جبهه های جنگ دلدادگی کرده ام، می‌گوید: انتظاری که امروز مردم برج‌اند برای بوسیدن پرچم حرم اقا امام رضا (ع) دارند، همانند شوق رزمندگان برای رسیدن به شهادت است.

سرهنگ دوستی در حالی که عینکش را از روی صورت برداشته، می‌گوید: ورود به این میزبانی، نیز معرفت می‌خواهد.

این جانباز ۴۵ درصدی می‌افزاید: عشق به امام و شهادت همواره دردل مردم شریف خراسان جنوبی موج می‌زند و این جای بسی خوشحالی است.

اجرای ۱۵۵ عنوان برنامه توسط کاروان رضوی در خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت سرزمین خورشید خراسان جنوبی در گفتگو با مهر بیان داشت: کاروان زیر سایه خورشید متشکل از چهار خادم و یک مبلغ است.

حامد عرب زاده گفت: این کاروان تا ۲۴ مرداد در شهرستان‌های قاین، زیرکوه، بیرجند و خوسف، اشاعه دهنده فرهنگ رضوی خواهند بود.

وی از برگزاری از برگزاری ۱۵۵ عنوان برنامه با حضور این خدام در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: جشن زیرسایه خورشید، دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر، بازدید از زندان‌ها، کارگاه‌های مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از مهم‌ترین برنامه های کاروان رضوی در خراسان جنوبی است.

کد N1385298

وبگردی