آفتاب

معاون وزیر: مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

معاون وزیر: مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

مشهد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان گامی در جهت تعلیم و تربیت در ساحت زیبایی شناختی و در راستای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

حمیدرضا کفاش روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغازین سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سند تحول بنیادین ساحتهای تربیتی متعددی را با هدف افزایش توانمندی و مهارت در تعلیم و تربیت دانش آموزان مورد تاکید قرار داده که ساحت زیبایی شنناختی یکی از این موارد است.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با سالها قدمت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد در همین راستا و بسیار مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری این مسابقات در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری موجب حضور موثر و افزایش توانمندی دانش آموزان در زمینه های فرهنگی و هنری می شود.
وی هدف این مسابقات را ارتقا فعالیتهای فرهنگی و هنری دانش آموزان، شناسایی استعدادها، افزایش مهارت و هدایت آنان به سمت و سوی رشد و تعالی ذکر کرد.
کفاش افزود: بعد زیبایی شناختی تعلیم و تربیت نوع نگاه دانش آموزان به طبیعت، آفرینش و خلقت خداوند به حقیقت نزدیک می شود و این همان چیزی است که در تعلیم و تربیت دینی نیز مورد توجه و پیگیری می باشد.
وی ادامه داد: دانش آموزان فعال در زمینه مسابقات فرهنگی و هنری از روحیه لطیف، آگاهی دقیق و نازک اندیشی بسیاری برخوردار هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: افزون بر 50 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه فرهنگی و هنری فعالیت دارند و در مسابقات نیشابور از مرحله شهرستانی شرکت کرده اند.
سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور در بخش پسران تا 24 مرداد ماه در نیشابور ادامه دارد. بخش دختران دانش آموزاین رقابتها نیز روزهای 25 تا 29 مرداد ماه جاری در نیشابور برگزار می شوند.
نیشابور در فاصله 100 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
7496/1858
کد N1384988

وبگردی