آفتاب
رئیس شبکه هپاتیت ایران:

۵۰ مرکز هپاتیت در کشور راه اندازی شده است

۵۰ مرکز هپاتیت در کشور راه اندازی شده است

آبادان – رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: ۵۰ مرکز هپاتیت به منظور مقابله با این بیماری در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موید علویان عصر امروز چهارشنبه در جریان دیدار و گفتگو با رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به منظور امکان سنجی راه اندازی مرکز هپاتیت در محدوده فعالیت این دانشکده گفت: تاکنون ۵۰ مرکز هپاتیت در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی شبکه هپاتیت ایران در سفر به استانهای مختلف و بررسی پتانسیل های بالقوه و تبدیل آنها به بالفعل افزود: قرار گرفتن دانشکده علوم پزشکی آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند با توجه به فارغ بودن این مناطق از برخی قید و بندها به نسبت سرزمین اصلی، فرصت مناسبی است که می توان از آن در جهت انجام فعالیتهای بیشتر در حوزه سلامت بهره برد.

علویان از امکان فعال سازی صنایع دارویی و برگزاری دوره‌های آموزشی در منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار کرد: شبکه هپاتیت ایران برای افتتاح مرکز هپاتیت در منطقه آزاد اروند آماده هرگونه همکاری است.

شرایط تبدیل شدن به دانشگاه را داریم

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این جلسه با بیان اینکه این دانشکده تنها دانشکده ای در کشور است که دانشجوی پزشکی دارد، گفت: با جذب دانشجو در بیش از ۱۰ رشته شرایط تبدیل شدن به دانشگاه را داریم.

علیرضا آموزنده با استقبال از افتتاح مرکز هپاتیت در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: برای راه اندازی این مرکز به لحاظ سخت‌افزاری هیچ مشکلی وجود ندارد، بهترین تجهیزات را حتی در سطح کشور در اختیار داریم.

وی، اراده دانشکده علوم پزشکی آبادان برای افتتاح مرکز هپاتیت را یادآور شد و اظهار کرد: لازم است تا شبکه هپاتیت ایران به لحاظ نرم‌افزاری ما را یاری کند.

وی تصریح کرد: با توجه به حمایت منطقه آزاد اروند، همراهی شبکه هپاتیت ایران و علاقمندی دانشکده علوم پزشکی آبادان، راه اندازی  مرکز هپاتیت در منطقه شدنی است.

در پایان این جلسه همچنین در خصوص جانمایی برای راه اندازی مرکز هپاتیت در منطقه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه تحقیقات هپاتیت ایران، یک شبکه مجازی است که مجموعه‌ای از اعضای مستقل، مراکز تحقیقاتی و گروه هایی که در زمینه شناخت هپاتیت به محققان کمک می‌کنند را شامل می شود. هدف کلی از تشکیل این مجموعه ارتقای سلامت جامعه و کاهش بار بیماری‌های کبدی در ایران است.

کد N1384425

وبگردی