آفتاب

رئیس بنیاد مسکن کشور:11 هزار واحد مسکونی برای برای خانواده های معلولین ساخته شد

رئیس بنیاد مسکن کشور:11 هزار واحد مسکونی برای برای خانواده های معلولین ساخته شد

آبادان- ایرنا-رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: براساس تفاهم نامه مشترک بین بنیاد مستضعفان، بهزیستی، بنیاد مسکن و خیرین مسکن ساز 11هزار واحد مسکونی طی دو سالاخیر برای خانواده های معلولین در سراسر کشور ساخته شد.

به گزارش ایرنا علیرضا تابش روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع این واحدها تعداد هفت هزار واحد در شهرها و مابقی در روستاها با منابع مشترک و بلاعوض احداث شد.
وی ادامه داد:تاکنون نیز 500 واحد مسکونی در استان های خراسان رضویی و شمالی و تهران تحویل و به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا تابش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور کاهش هزینه ها و منابع دولتی در بخش عمران روستایی 500 هزار تن قیر از وزارت نفت برای آسفالت معابر روستایی کمک گرفتیم.
وی افزود: مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به عهده بنیاد مسکن است و تاکنون کار ساخت 348 هزار واحد مسکن در این شهرها آغاز و 298 هزار واحد تحویل مالکان آنها شد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه به توافقنامه مشترک دو هزار و 500 میلیارد ریالی بین سازمان منطقه آزاد اروند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح هادی در روستاهای شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت:طبق این توافقنامه طرح هادی در 100 روستا اجرایی شد.
تابش به اجرای طرح هادی در 50 روستا در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند(آبادان و خرمشهر) اشاره کرد و گفت:این طرح در 35 روستا به بهره برداری رسیده و در 18 روستا با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال اجرا است.
تابش گفت: کار مشترکی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منطقه آزاد اروند، تعاون مسکن روستایی، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای احداث چهار هزار واحد مسکونی با تسهیلاتی کم بهره و بلاعوض در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا همچنین با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استان خوزستان عملیات اجرائی مجتمع فرهنگی، مذهبی و رفاهی ' راه کربلا ' به منظور خدمات رسانی زائران عتبات عالیات و کاروان های راهیان نور آغاز شد.
این مجتمع فرهنگی مذهبی و رفاهی 'راه کربلا ' با مساحت 60 هزار و 881 متر مربع شامل مسجد، رواق اقامتی، واحدهای تجاری، رواق حرکتی، محوطه، پارکنیگ داخلی و پارکنیک اصلی است که برای خدمات رسانی بهتر به زائران عتبات عالیات و کاروان های راهیان نور در شلمچه ساخته می شود.
7100/3015/6064
کد N1384353

وبگردی