آفتاب

کلاس‌های تربیت بدنی ۳ ساعت افزایش پیدا کرد

کلاس‌های تربیت بدنی ۳ ساعت افزایش پیدا کرد

ایلنا: معاون تربیت بدنی و سلامت درباره افزایش ساعات درس تربیت بدنی گفت: درس تربیت بدنی به میزان ۳ ساعت توسط شورای عالی آموزش و پرورش اضافه شد. در پایه پیش دانشگاهی و یازدهم جدید هم ۲ ساعت افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی پیش از ظهر امروز در آخرین روز از سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش، سیاست‌های ما در حوزه تعلیم و تربیت براساس سیاست‌های شش گانه است، گفت: ساحت زیستی و بدنی تنها مسئله مورد توجه ما نیست، بلکه ساحت‌های دیگر را هم مدنظر قرار دادیم.

وی ضمن برشمردن سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های خود را به سمت فعالیت‌های همگانی بردیم و از فعالیت های خاص که تنها افرادی خاص را تحت پوشش قرار می دهند دوری گزیدیم.

حمیدی گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان چاق یا در حال افزایش وزن هستند. با این شرایط نسل آینده را خطری تهدید می کند و ممکن است در دوره میانسالی با بیماری های مختلف مواجه می شویم. بیماری قلبی حتی می تواند در سنین کودکی به سراغ دانش آموزان بیاید.

وی در راستای افزایش تحرک و مسائل بهداشت همگانی گفت: هرم فعالیت های سراسری را کنار گذاشته و هرم فعالیت های مدرسه محورانه و دانش آموز مدارانه را انتخاب کردیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش ساعات درس تربیت بدنی گفت: درس تربیت بدنی به میزان ۳ ساعت توسط شورای عالی آموزش و پرورش اضافه شد. در پایه پیش دانشگاهی و یازدهم جدید هم ۲ ساعت افزایش پیدا کرد. باید نیروهای انسانی خود را توانمند کنیم تا درس تربیت بدنی تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدارس باید میزبان مسابقات ورزشی مناطق باشند گفت: تا کنون مسابقات ورزشی در سالن و بدون تماشاچی برگزار می شود. برگزاری این مسابقات در مدارس می تواند مردسه را پویا و شاداب کند.

کد N1384100

وبگردی