آفتاب

واکنش سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای به انتقال کشتی پهلوانی به فدراسیون کشتی

واکنش سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای به انتقال کشتی پهلوانی به فدراسیون کشتی

تهران - ایرنا - سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: تحت پوشش قرار گرفتن کشتی پهلوانی در فدراسیون کشتی یک خطای مدیریتی بود. اعتقاد راسخ دارم که این ورزش باید به خاستگاه و خانواده اصلی خودش یعنی فدراسیون کشتی پهلوانی باز گردد.

علی دادگر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جلساتی به همین منظور با فدراسیون کشتی برگزار شد و نظرمان این بود که اگر فدراسیون کشتی، بتواند رشته های آزاد و فرنگی را جمع و جور کند، کار بزرگی انجام داده است، اما به دلیل اینکه در آستانه المپیک بودیم شاید اظهارنظرهای شتاب زده موجب می شد در روند کار اختلال ایجاد شود از پیگیری آن منصرف شدیم، اما این موضوع را بعد از المپیک پیگیری خواهیم کرد.
پس از تهدید کمیته بین المللی المپیک مبنی بر حذف کشتی از المپیک، اتحادیه جهانی کشتی برای توسعه این رشته، کشتی های سنتی را تحت پوشش خود قرار داد و به همین منظور کشتی پهلوانی ایران نیز با موافقت وزارت ورزش و جوانان زیر نظر فدراسیون کشتی قرار گرفت.
وی ادامه داد: وقتی با بزرگان این رشته مذاکره می کنیم بر بازگشت کشتی پهلوانی به فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی تاکید دارند و این کشمکشی بین ما و فدراسیون کشتی نیست و ما در اوج دوستی و رفاقت این مساله را دنبال می کنیم.
دادگر افزود: معتقدیم در عرصه بین المللی نیز هر آنچه به مصلحت و منافع ملی است، لحاظ شود و فدراسیون زورخانه ای بهتر از فدراسیون کشتی می تواند کشتی پهلوانی را اداره کند.
سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در استان اصفهان، افتتاح مقر کنفدراسیون ورزش زورخانه ای آسیا در کره جنوبی، جشنواره دوستی ایران و کره، مسابقات بین المللی زورخانه ای در شهرستان سنندج و همچنین برنامه های روز فرهنگ پهلوانی در شهرهای مختلف کشور از جمله در اصفهان و شیراز گفت: مسابقات قهرمانی کشور در شهر مشهد امسال برگزار شد و این رقابت هار در رده سنی نونهالان و نوجوانان برگزار می شود.
دادگر همچنین با اشاره به برگزاری رقابت های قهرمانی جهان در مهر ماه در جاکارتا اندونزی گفت به همین منظور مسابقات انتخابی تیم ملی در شاهرود برگزار می شود.
وی با بیان اینکه «در شش گذشته انتخابات هیات های استانی 10 استان برگزار شده است»، گفت: آماده برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی هستیم و این انتخابات پس از برگزاری المپیک انجام می شود.
علی یلبانی نایب رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای نیز گفت: هراز و 294 مرشد در سطح کشور فعالیت می کنند؛ اما بسیاری از استان ها مرشد ندارند و وظیفه اصلی فدراسیون برگزاری دوره ها ی آموزشی مرشدی است تا تعداد این افراد افزایش یابد تا بعد از این موضوع رتبه بندی این مرشدها انجام شود.
وی همچینن تعداد ورزشکاران بیمه شده این رشته را 11 نفر اعلام کرد و افزود: ورزشکاران غیررسمی و بیمه نشده این رشته در سطح کشور به 100 هزار نفر می رسد.
یلبانی ادامه داد: 759 زورخانه در سطح کشور وجود دارد و 46 زورخانه دیگر نیز در حال ساخت است.
ورزشی **1828/1067**1545
کد N1383996

وبگردی