آفتاب

انتشار اوراق قرضه برای مطالبات بیمه سلامت ایران در دست بررسی است

انتشار اوراق قرضه برای مطالبات بیمه سلامت ایران در دست بررسی است

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: معادله جدید اقتصادی در خصوص انتشار اوراق قرضه جهت مطالبات سازمان بیمه سلامت ایران در حال بررسی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، غلامرضا عباس پاشا، در خصوص جزئیات تصمیم اخیر نمایندگان کمیسیون بهداشت مبنی بر انتشار اوراق قرضه برای بیمه سلامت گفت:این تصمیم مربوط به بدهی و تعهدات دولت نسبت به سازمان بیمه سلامت ایران است که بخشی از تعهدات یعنی پنج هزار میلیارد تومان به عنوان لایحه پیشنهادی دولت به مجلس ارائه شده بود.
وی افزود: این لایحه در کمیسیون بهداشت مجلس ، تصویب و مقرر شد در مراحل بعدی در کمیسیون تلفیق بودجه به منظور تصمیم گیری ارائه شود و بعد از تصویب این کمیسیون در صحن علنی مجلس رای گیری شود.
وی تاکید کرد: در صورتی که این موضوع به طور کامل در مجلس تصویب شود بخشی از بدهی دولت به سازمان بیمه سلامت و تعهداتی که این سازمان به بخش دولتی و خصوصی دارد، تسویه می شود.
به گفته پاشا، دولت در سال 94، 6 هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت ایران بدهکار است.
وی در خصوص نحوه انتشار اوراق قرضه توضیح داد: هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است. در واقع کمیسیون تلفیق مجلس در این زمینه تصمیم خواهد گرفت و این موضوع مرحله به مرحله پیش خواهد رفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران اظهار امیدواری کرد که با این اقدام، بخش اعظمی از تعهدات این سازمان در سال 94 پرداخت خواهد شد .
پاشا ادامه داد: انتظار سازمان بیمه سلامت ایران این است که دولت برای ترمیم بودجه سال 95، چهار هزار میلیارد تومان به سازمان اختصاص دهد که در این صورت مشکلات در سال 95 کاهش می یابد.
پاشا در پاسخ به این سوال که این سازمان چه برنامه ای برای کنترل هزینه ها خواهد داشت، بیان کرد: چندین جلسه مشترک با سازمان مدیریت، وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شده است که کنترل هزینه محور اصلی سال 95 خواهد بود. گایدلاین ها(راهنماهای بالینی)، سیاست های بالینی، نظام ارجاع و پزشک خانواده از جمله پیش بینی های لازم برای کنترل هزینه است که اگر محقق شود قطعا با مشکلی روبرو نخواهیم شد.
اجتمام(1)**1776
کد N1383853

وبگردی