آفتاب

یزد در میان سه استان برتر کشور در الگوی مصرف برق صنعتی

یزد در میان سه استان برتر کشور در الگوی مصرف برق صنعتی

یزد – ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد گفت: این استان در بخش الگوی مصرف برق صنعتی با میانگین 70درصد مصرف در زمره سه استان برتر کشور قرار دارد.

محمدرضا صحتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 70 درصد برق استان در صنعت ، 13درصد خانگی ، 13 درصد کشاورزی و در مجموع 83 درصد برق استان در بخش تولید و صنعت مصرف می شود افزود: این استان با مصرف فعلی برق یک استان صنعتی محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: از این لحاظ و همچنین رعایت الگوی مصرف برق صنعتی ، یزد جزء استانهای برتر کشور است و در این رتبه در کنار استانهای زنجان و سمنان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد تصریح کرد: گردش چرخ های اقتصادی، توسعه صنعتی و تأمین رفاه اجتماعی به استمرار برق متکی است.
صحتی افزود: با توجه به مصرف روز افزون لوازم و تجهیزات برقی در جامعه لزوم تبیین و اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی به ویژه در صنعت برق بیش از پیش احساس می شود.
وی درباره وضعیت مصرف برق و رشد آن در بخش صنعتی تصریح کرد: رشد تعداد مشترکان صنعتی استان که تا پیشتر 8درصد بوده امروز با توجه به برخی مشکلات صنایع با اندکی کاهش مواجه شده است.
وی اضافه کرد: صنایع استان امسال سهم 44 درصدی در پیک بار دارند و تعداد 261 واحد صنعتی در طرح تعمیرات و تعطیلات مشارکت داشته اند.
این مسئول، متوسط جهانی مصرف برق در منازل را 900کیلو وات اعلام و افزود: متوسط این مصرف در کشور 2700تا 2800کیلو وات است در حالی که این میزان در استان یزد 1850کیلو وات بوده است.
وی در ادامه با اشاره به رتبه برتر استان یزد در کمترین ساعات خاموشی در کشور نیز گفت: هر مشترک یزدی 142 دقیقه در سال یعنی معادل 17درصد متوسط کشوری خاموشی برق دارد در حالی که این آمار در کشور 800دقیقه است.
صحتی درباره وضعیت برق رسانی به روستاهای استان هم گفت: پوشش روستایی برق استان یزد 99.6درصد است و امسال هم قرار است در بهمن ماه جشن برق رسانی به روستاهای بالای 20خانوار در سراسر کشور و این استان برگزار شود.
وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی ها، مردم استان رضایت 82 درصدی از وضعیت برق استان دارند افزود: با توجه به وجود 605هزار مشترک با سلایق مختلف در بخش های خانگی ، صنعتی ، تجاری و کشاورزی، کسب رضایت همگان بسیار سخت است.
مدیرعامل توزیع برق یزد درباره دیگر فعالیت های این شرکت اظهار کرد: تمرکز شرکت برق علاوه بر برق رسانی به سمت و سوی افزایش کیفیت ، ایجاد اتوماسیون اداری مناسب و قابل نظارت و نیز هوشمندسازی کنتورهای برق متمرکز شده است.
صحتی خاطرنشان کرد: در موضوع هوشمندسازی در این استان 600کنترل هوشمند برای الگو نصب شده ضمن آنکه بیش از 50درصد چاههای آب استان نیز دارای کنترل هوشمند شده اند.
وی یادآور شد: استان یزد با فرهنگ سازی 15 هزار دانش آموز یزدی و جلب مشارکت 380 مشترک کشاورزی در فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق اقدام کرده است.
این مسئول گفت: هزینه تولید برق در کشور بالاست به گونه ای که هزینه یک انشعاب برای شرکت برق، سه برابر فروش آن به مردم هزینه دارد با این حال سال گذشته 976 هزار مگاوات بر ساعت انرژی برق فروش رفته در حالی که این میزان در سال جاری از یک میلیون و 31 هزار مگاوات برساعت بیشتر خواهد بود.
وی پیش بینی کرد فروش انرژی استان در بخش تجاری از 227 هزار و 147مگاوات برساعت به بیش از 244 مگاوات بر ساعت در سال جاری برسد.
1968/ 6197
کد N1383653

وبگردی