آفتاب

گرمای هوا در مازندران / مردم در جنگل آتش روشن نکنند

گرمای هوا در مازندران / مردم در جنگل آتش روشن نکنند

ساری - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران به تداوم گرمای 35 درجه ای هوای استان در پایان هفته جاری اشاره کرد و گفت: مردم از روشن کردن آتش در جنگل بپرهیزند .

احمد اسدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : شرایط صاف و آفتابی مازندران باعث تمایل و رغبت بیشتر برای حضور مسافران در مازندران بویژه پایان هفته ها می شود که باید نکات ایمنی لازم در خصوص استفاده از فضاهای این استان شود .
وی جنگل را یکی از گزینه های انتخابی حضور و استفاده مسافران در مازندران برشمرد و ادامه داد : درختان جنگل با توجه به گرمای هوا مستعد آتش سوزی با جرقه های کوچک هستند .
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران از مردم خواست تا برای ایمن نگه داشتن جنگل و بروز چنین حوادثی از روشن کردن آتش در این مناطق بپرهیزند .
وی آرامش و موج کوتاه را شرایط پایان هفته دریای خزر در مازندران اعلام کرد و افزود : البته مسافران با رعایت نکات ایمنی می توانند در مناطق طرح سالمسازی دریا شنا بکنند .
به گفته اسدی شرایط فعلی هوای مازندران مطلوب برای فعالیت کشاورزی و برداشت محصول است و کشاورزان می توانند با خیالی آسوده از بروز بارندگی محصول برنج را برداشت بکنند .
هم اکنون فصل برداشت برنج از زمین های کشاورزی مازندران است که برای طلایی شدن خوشه های برنج و رسیدن به مرحله برداشت ، گرما و آفتابی بودن هوا موثر است .
وی گفت که گرمای هوای 35 درجه ای فعلی مازندران تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت و مردم این استان هوای آفتابی و گرمی را شاهد خواهند بود .
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران از ساری ، قائمشهر ، گلوگاه و آمل به عنوان شهرستان هایی نام برد که روز گذشته بیشترین گرمای هوا را در استان داشتند .
/18992096
کد N1383612

وبگردی