آفتاب

مرتضوی پیش از برگزاری دادگاه، در پی ایجاد فضای رعب و وحشت است

مرتضوی پیش از برگزاری دادگاه، در پی ایجاد فضای رعب و وحشت است

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: مطالبی که من برای خبرنگاران مطرح کردم نه دروغ و نه خلاف واقع بوده است در واقع خلاف این است که آقای مرتضوی هر بار با بادیگاردهای خود در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود و همچون فاتحان جنگ می‌گوید هیچ کاری نکردم.

مجتبی نظری وکیل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضوع شکایت مرتضوی از وی متذکر شد: آقای مرتضوی حدود ۵ یا ۶ ماه است که از ما شکایت کرده است. این پرونده اول به شعبه دیگری رفته بود و بعد  به شعبه ۱۵ بازپرسی ارجاع شد که ویژه کارکنان دولت است و همان دادسرایی است که پرونده آقای مرتضوی هم در آنجاست.

او افزود: به هر حال ما را به عنوان متهم احضار کردند و ما هم پاسخ دادیم آقای مرتضوی مدعی است که اظهارات ما نشر اکاذیب و افترا است ما هم پاسخ  دادیم که اولاً ما کارمند دولت نیستیم که در این شعبه پرونده ما مطرح شود و باید به همان شعبه ابتدایی بازگردد و ثانیا ما با  آقای مرتضوی دشمنی شخصی نداریم.

نظری با بیان اینکه من به عنوان وکیل سازمان تامین اجتماعی این پرونده را دنبال می‌کنم، گفت: دادگاه غیرعلنی است و مردم این پرونده را دنبال می‌کنند حتی اگر اینگونه هم نباید حداقل ۳۳ میلیون اعضای تامین اجتماعی می‌خواهند بدانند که این پرونده به کجا رسید. مطالبی که من برای خبرنگاران مطرح کردم نه دروغ و نه خلاف واقع بوده است در واقع خلاف این است که آقای مرتضوی هر بار با بادیگاردهای خود در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود و همچون فاتحان جنگ می‌گوید من هیچ کاری نکردم.

وکیل سازمان تامین گفت: برای بنده قراری صادر کردند تا تصمیم بگیرند منع تعقیب بدهند یا قرار مجرمیت. برای من مهم این است که به وظیفه خود عمل کنم، ولو اینکه به دو سال حبس هم محکوم شوم. البته تا پرونده به دادگاه برود و ما به دادگاه هم توضیح بدهیم و رای بدوی صادر شود زمان زیادی می‌برد همان‌طور که پرونده مرتضوی سال هاست بی نتیجه در جریان است.

او با اشاره به اینکه در ۱۴ شهریور وقت رسیدگی پرونده مرتضوی است، گفت:  در عرض این مدت  کارشناسی را تعیین کردیم که به پرونده رسیدگی دقیق داشته باشد در نهایت ۹ صبح ۱۴ شهریور به دادگاه می رویم تا ببینیم بررسی‌های ما به کجا خواهد رسید.

نظری در پاسخ به این سوال که آیا شکایت مرتضوی از وکلا نوعی فرار رو به جلو محسوب نمی‌شود، گفت: صددرصد همین‌طور است. او می‌خواهد جو رعب و وحشت ایجاد کند تا آدم‌های ضعیف کنار بکشند. من این پرونده را نه به خاطر حق الوکاله بلکه برای روشن شدن حقیقت و برداشتن گامی در جهت عدالت انجام می‌دهم.

کد N1383589

وبگردی