آفتاب

تعداد جراحان در حوزه‌های مختلف کافی نیست

تعداد جراحان در حوزه‌های مختلف کافی نیست

ایلنا: وزیر بهداشت تعداد جراحان در حوزه‌های مختلف را ناکافی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن هاشمی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تقدیر از خبرنگاران اظهار کرد: واقعا از صمیم قلب معتقدم؛ رسانه اگر در کنار طرح تحول سلامت نبود، آنقدر توفیق پیدا نمی‌کرد؛ در برخی اوقات در برخی بخش‌ها به دلیل کم‌توجهی همکاران ما  به قدرت رسانه،  اطلاع رسانی و تداوم مستمر در ارتباط با مردم وجود نداشت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با هزینه زیاد و برکات فراوان برای مردم به ثمر نشست و ما که در قبل از انقلاب جوان بودیم؛ بیشتر متوجه موقعیتی که در آن هستیم، می شویم؛ چرا که در آن زمان ما دانشجو بودیم و امکان صدا زدن و حرف زدن نبود و از طریق انتشار شبنامه باید صدای خود را با هزار مخاطرات به مردم می رساندیم؛ اما به حمد الهی همه آزاد هستند و رسانه‌های مکتوب و مجازی آزادانه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: واقعیت این است که باید فرصت را غنیمت بشماریم و ادامه مسیر نیز ممکن نیست؛ جز اینکه وفادار باشیم به عهدی که شهدا و ادامه دهندگان راه آنها با خدا بستند و این با اخلاص و ایثار ممکن نیست و امید داریم؛ جامعه پزشکی و همه همکاران در این مسیر حرکت کنند.

وزیر بهداشت در خصوص مطرح شدن فیش‌های حقوقی در رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها در این زمینه بسیار خوب عمل کردند و این جای تشکر دارد و مردم باورشان نمی شود که حقوق پزشک و جراح در حدود 2 میلیون تومان باشد و باید این مسایل بیشتر به مردم اطلاع‌رسانی شود و در عین حال باید توجه کرد که بخشی از حقوق پزشکان از جایی است که برای ما درآمدزایی می‌کنند و به ازای کارشان درصدی از آن درآمد را دریافت می‌کنند. باید توجه کرد که وزارت بهداشت از این مسیر ٢٦ هزار میلیارد درآمد اختصاصی دارد.

هاشمی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم؛ دسترسی که به برکت طرح تحول نظام سلامت در نقاط دوردست ایجاد شده، دچار آسیب شود، ادامه داد: در عین حال باید بدانیم؛ تعداد جراحان ما در حوزه‌های مختلف کافی نیست و اگر تعداد جراحان کافی بود؛ حق‌العلاج میان‌شان توزیع می‌شد. بنابراین این موضوع را دستاویز قرار ندهیم.

وی تاکید کرد: در ماجرای فیش‌های حقوقی به انجام رفتارهای اخلاقی تاکید کردم، اما وقتی دیدم فیش حقوقی همکاری را در ارومیه دست به دست می‌چرخانند، اعلام کردم؛ اگر کسی تخلف یا حرام‌خواری کرده، باید او را به دست قانون بسپاریم، اما کاری نکنیم که آبرو و حیثیت کسی دچار مشکل شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه‌های وزارت بهداشت بدون هیچ حاشیه‌ای تا پایان دولت به حوزه سلامت منحصر خواهد شد، افزود: امیدوارم شما نیز در این مسیر همراهی کنید، اما نه اینکه مشکلات و عیوب را بگویید. انتظار این نیست که اشکال یا خبری را نگویید، اما گفتن مشکلات به شرط تعامل و همکاری باشد.

کد N1383425

وبگردی