آفتاب

یک مشاور خانواده : شبکه های اجتماعی ارتباط کلامی خانواده ها را کاهش داده است

یک مشاور خانواده : شبکه های اجتماعی ارتباط کلامی خانواده ها را کاهش داده است

بندرعباس – ایرنا – یک مشاور خانواده گفت : شبکه ها اجتماعی موجب کاهش گفت و شنود افراد خانواده با یکدیگر و ارتباط کلامی میان آنان شده است.

حجت الاسلام حسین دهنوی شامگاه سه شنبه درهمایش سبک زندگی رضوی دربندرعباس اظهار داشت :ورود شبکه های اجتماعی و گسترش استفاده آنها در جامعه موجب دوری افراد خانواده از یکدیگر در خانواده ها شده است.
وی ادامه داد : اگر تا قبل از ورود این شبکه ها بر روی منبرها گفته می شد همسران و اعضا خانواده دقایقی را به بیان خواسته های خود و احساساتشان بگذرانند و امیدی برای تحقق این امر بود با آمدن این شبکه ها آن امید از بین رفت.
وی اشاره کرد : تا قبل از ورود شبکه های اجتماعی به مردم توصیه می شد وقت کمتری را کار کرده و بیشتر به خانواده های خود رسیدگی کنند.
این کارشناس خانواده ادامه داد : شرایط به گونه ای شده که زن و شوهر کنار همدیگر نشسته اند ولی به جای مکالمه در شبکه های اجتماعی به همدیگر پیام می دهند.
وی با بیان اینکه به همراه همسرش هیچگاه وارد شبکه های اجتماعی نشده است ، ابرازداشت : این شبکه ها موجب متلاشی شدن خانواده های زیاده شده اند .
حجت الاسلام دهنوی خاطرنشان کرد که خانواده ها برای استفاده از شبکه ها اجتماعی باید مدت زمان محدودی قائل باشند تا به کانون گرم خانواده آسیبی وارد نشود .
3219 /6048 /1484
کد N1383104

وبگردی