آفتاب
نماینده پارلمان آلمان؛

مذاکرات پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا در شرایط کنونی بی معنی است

مذاکرات پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا در شرایط کنونی بی معنی است

یکی از نمایندگان پارلمان آلمان امروز در سخنانی با انتقاد از مواضع کشورش در قبال ترکیه، ادامه مذاکرات برای پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا در شراط کنونی را بی معنی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، یکی از نمایندگان پارلمان آلمان امروز در اظهاراتی از مواضع کشورش در قبال  ترکیه انتقاد کرد.

«دیتمار بارچ» (Dietmar Bartsch) نماینده پارلمان آلمان در این باره به خبرگزاری دویچه وله آلمان گفت: درست است که ما تحت فشار قرار داریم، ولی اگر به همین شکل ادامه دهیم، باعث گستاخ‌تر شدن اردوغان خواهد شد.

بارچ در ادامه افزود: آلمان در برابر مشکلات عدیده زنان و مردان کُرد سکوت اتخاذ کرده است، اما با این وجود اردوغان کماکان به انتقاد از ما ادامه می دهد.

نماینده پارلمان آلمان خواستار لغو مذاکره های پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا شد و گفت: این مذاکرات در شرایط کنونی اقدامی بی‌معنی است و همه می‌دانند که چشم‌انداز روشنی برای پذیرش این کشور وجود ندارد.

این در حالیست که «رجب طیب اردوغان»رئیس جمهور ترکیه دیروز در مصاحبه با نشریه فرانسوی لوموند اعلام کرده بود که در صورت برآورده نشدن خواسته های کشورش در مورد برداشته شدن مقررات مربوط به ویزای اروپا برای شهروندان ترک، توافق انجام شده بر سر پناهجویان عملی نخواهد شد.

گفتنی است، «مولود چاوش اغلو» نیز پیشتر در تاریخ ۳۱ جولای در مصاحبه با دیلی فرانکفورتر آلمان گفته بود در صورت برداشته نشدن قانون ویزا برای شهروندان ترکیه تا ماه اکتبر سال جاری، آنکارا می تواند از توافق انجام شده (بر سر پناهجویان) عقب کشیده و از آن سر باز زند.

کد N1382506

وبگردی