آفتاب

خروج هواپیماهای از رده خارج از فرودگاه‎‌های کشور آغاز شد

خروج هواپیماهای از رده خارج از فرودگاه‎‌های کشور آغاز شد

همشهری آنلاین: تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، از آغاز روند خروج ۲۷ فروند هواپیمای از رده خارج از فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: طبق بخشنامه این سازمان، همه شرکت‌های هواپیمایی متعهد شده‌اند در سه ماه آینده نسبت به خروج همه هواپیماهای از رده خارج خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، پیش از این رحمت‌الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مهلت چهار ماهه به شرکت‌های هواپیمایی برای خروج هواپیماهای زمینگیر غیرعملیاتی از فرودگاه‌ها خبر داده و گفته بود: به ازای هر روز تاخیر در خروج این هواپیماها از فرودگاه‌ها، جریمه‌های سنگینی برای شرکت‌های هوایی در نظر گرفته می‌شود.

رضا جعفرزاده اظهار داشت: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، ارتقاي ایمنی، کاهش تاخیرات و بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی نسبت به خروج هواپیماهای زمینگیر از فرودگاه‌ها، زمینه خروج 27 فروند هواپیمای از رده خارج از فرودگاه‌های مهرآباد، هاشمی‌نژاد مشهد و زاهدان فراهم شد.

وی، با بیان اینکه این هواپیماها از نوع بوئینگ 747، بوئینگ 727، فوکر100، ایرباس 300، BAE و فالکن20 است، افزود: 10 فروند از این تعداد هواپیماها متعلق به ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران، 11 فروند ماهان، پنج فروند آسمان و یک فروند از هواپیمایی پویاست.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عملیات خروج این هواپیماها آغاز شده است، افزود: این هواپیماها یا به مراکز دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی و یا خورد شده (Scrap) و از فرودگاه خارج می‌شوند.

کد N1382397

وبگردی